17.8. - 1.Disciplína
  18.8. - 2. Disciplína
  19.8. - Neletový den
  20.8. - 3. Disciplína
  21.8. - 4. Disciplína
  22.8. - 5. Disciplína
  23.8. - 6. Disciplína
  24.8. - 7. Disciplína
  25.8. - 8. Disciplína
  26.8. - 9. Disciplína
  27.8. - 10. Disciplína
  28.8. - 11. Disciplína
  29.8. - Neletový den
  30.8. - Neletový den
     
  Tisková zpráva ze dne 19.8.2003

Na letišti Křižanov bylo v neděli první disciplinou zahájeno mezinárodní mistrovství ČR v bezmotorovém létání. Padesát pilotů z Čech i ze Slovenska soutěží ve dvou třídách: klubové a kombinované. Jako první úkol byl organizátory vyhlášen rychlostní let přes oblasti s maximální dobou letu dvě hodiny pro třídu klubovou a dvě a půl hodiny pro třídu kombinovanou. Nejvíce bodů nasbírali Richard Jensen (Aeroklub Zbraslavice) a Petr Krejčiřík (Aeroklub Hranice).
Závodníci již mají za sebou i disciplinu druhou. V pondělí piloti větroňů doslova bojovali v klasické rychlostní disciplině o vzdálenosti 350 a 450 km. I přes přibližující se studenou frontu a s tím spojenou bouřkovou činnost se podařilo většině závodníků úkol splnit a mistrovství má tak za sebou již dvě bodované discipliny. Výkony byly ohodnoceny bodovým systémem, dle sportovního řádu však budou výsledky platné až do uběhnutí 24 hodin od zveřejnění.

Proč je důležité létat (a bodovat) na mistrovství republiky?

Mistrovství ČR v bezmotorovém létání pořádá Aeroklub Křižanov ve spolupráci s Aeroklubem České republiky ve dnech 17. až 30.srpna 2003. Závodníci, kteří se účastní soutěže, procházejí systémem nominace a patří k republikové špičce. Mistrovství ČR je soutěží nominační, tj. na základě celkového umístění jednotlivých závodníků a s ohledem na tzv. korigované body se stanovuje složení státní reprezentace na rok 2004 a nominace na evropské a světové soutěže v roce 2004.

Co jsou to soutěžní třídy?

Soutěží se ve třídách, které se navzájem liší konstrukční charakteristikou větroňů a které jsou obecně stanoveny Mezinárodní leteckou federací FAI (Federation Aeronautique Internationale). V FAI třídách a ve třídě klubové se také konají veškerá světová a evropská klání.
V klubové třídě má každý kluzák přiřazen index charakterizující jeho výkonnost; nesmí být používána vodní přítěž. Ještě v době nedávné v této třídě naprosto převažovaly větroně české výroby VSO-10, které dlouho tvořily základnu výkonného plachtění v českých aeroklubech. V posledních letech však závodníci ve většině startují na celolaminátových větroních typu ASW 15, ASW 19, případně Standard Cirrus německé výroby.
Třída kombinovaná je v současné době jistou zvláštností českých soutěží a vznikla sloučením kluzáků FAI tříd (standardní, 15m, 18m a volné) do třídy jediné. Kluzáky kombinované třídy mohou pro zvýšení výkonu používat vodní přítěž. Startují v ní taktéž celolaminátové kluzáky většinou německé výroby Nimbus, Ventus, Discus , DG či LS.

Další aktuální informace (zejména startovní listinu, aktuální výsledky jednotlivých disciplin, fotografie) naleznete na www.lkka.cz/pmcr2003/. Budeme rádi, jestliže nalezneme v poště na pmcr@lkka.cz Vaše případné dotazy, návrhy či připomínky. V místě soutěže - na letišti Křižanov - Vám v případě zájmu poskytneme doprovod a informační servis.
Těší se Jana Koutná

AK Křižanov

 

 
   
  TISKOVÉ ZPRÁVY
   
  Tisková zpráva ze dne 19.8.2003
   
  Tisková zpráva ze dne 26.8.2003
   
  Tisková zpráva ze dne 30.8.2003
 
 
© Plachtařské mistrovství České republiky 2003 - pmcr@lkka.cz