|
Klubová třída
|
|
1.
Koutný Petr - Křižanov, ASW15
2. Tomaňa Jaroslav - Zbraslavice,
CirrusStd
3.
Novák Ivan
- Ústi nad Orlicí, CirrusStd |
|
Kombinovaná třída
|
|
1.
Suchánek Tomáš - Jičín, LS8
2. Krejčiřík Petr - Hranice, Ventus
3.
Loužecký Pavel - Přibyslav, Ventus2
|
|
Ženy
|
|
1.
Vepřeková Jana - Dvůr Králové, Discus
CS
2. Netušilová Alena - Zbraslavice,
Ventus 2a
3.
Trešlová Jana - Raná, Discus CS |
|
30.8. - 11:30
Dobrý den! Vítejte na posledním dnu Mistrovství ČR v plachtění 2003
v Křižanově. Po deštivé a především větrné noci se piloti již od
rána shlukovali na všech možných místech a čekali na desátou na
hlavní slovo. Předpověď počasí na dnes není příznivá, ani Jacek
už nic nevymyslí a tak je vyhlášen neletový den. V reálu to znamená
konec závodů, před námi je oficiální vyhlášení výsledků plánované
na 18:00 hodinu. Od 20:00 pak začne závěrečný večírek a společně
oslavíme ukončení úspěšných závodů.
V internetovém zpravodajství budeme na této stránce ještě pár hodin
pokračovat, závodníci však již zůstávají o poslední záběry z vyhlašování
ochuzeni, protože právě teď začínáme "vypalovat" obsah
stránky na CD, které jim chceme předat na ukončení.
Slovo k závodníkům:
Loučíme se tedy s Vámi, vítězům srdečně blahopřejeme, všem přejeme
šťastný konec úspěšné sezóny, dobře se ještě bavte, dobře doleťte
a dojeďte. Doufáme, že se Vám v Křižanově líbilo a že jsme Vás těmito
stránkami trochu pobavili.
Za všechny ahoj!
Jana Koutná a Pavel Holouš
29.8. - 17:15
V 16:44 začalo v Křižanově pršet. Blíží se
k nám bouřka z proklamované studené fronty. I vojáci z Náměště nás
varovali před její intenzitou a sami uzavřeli letiště (svoje). Jarda
Tomaňa (znáte jako Zipa) se ještě proletěl se svou Renčou v L-23.
Hangár se podařilo zavřít s prvními kapkami deště za vydatné pomoci
všech, i závodníků. Jak říká Jacek: "Je to zde. V této chvíli
asi skončilo klání na tomto letišti"!
Větší skupina "persón"se prozřetelně seskupila v okolí
baru. Z kuloárů se také donesly zprávy, že někteří věnovali volný
den rozpojovacím a skládacím pracem, takový Pepa Bušek (DAV) už
prý nemá na palubě zapojeného nic. Vedení soutěže za zvuků deště
pracuje na vše možných přípravách všech možných oficialit, včetně
úplné rekonstrukce briefingového placu, který se evidentně chystá
na zítřejší taneční vystoupení závodníků.
Pro ty, kdo neplánují přijet pobejt už dnes, přineseme v podvečer
a večer další zprávy z letištního dění.
29.8. - 10:30
Ahoj při pátku. Blížící se fronta, před desátou hodinou už stojící
na čáře Znojmo - Tábor, "odsoudila" závodníky k volnému
dni. Po pravdě je to však příliš nemrzí a rádi se budou věnovat
jiným aktivitám (např. návštěvám známých, prohlídkám okolních pamětihodností
a dalším slibovaným rodinným zábavám). I Jacek nevykouzlil z Internetu
nic příznivého, podle jeho odhadu se hrana už kolem poledne přesune
nad nás. Zatím ani výhled na zítra nevypadá letově.
28.8. - 22:50
28.8. - 19:00
A přinášíme novinky z plachtařského dění. Jedenáctá disciplina v Křižanově
je platná! Většina pilotů doletěla, ostatně brzy již určitě vyvěsíme
neoficiální výsledky, tak to nebudeme složitě vypisovat. Dnes jsme
pro Vás zaznamenali autentické projevy několika jedinců pod názvem:
"Jedenáct proslovů o jedenácté disciplině":
1) Zip (ZIP): "Koňský potah. Čučkař."
2) Daneš Grula (BH): "Po včerejšku je mi všechno jedno.
Větší hrůza než včera to být nemůže."
3) Petr Ticháč (AE): "Pustil jsem to dopředu na tutovej
kopec, kterej mě letos 4x vzal, teď tam byly 4 m/s taky, ale dolů!!!"
4) Martin Vnouček (TS): "To bylo úplně nechutný. Když
se tady vyškrábu z těch sr...k. Pak jsem to utavil. A ještě v takových
kotárech". (pozn. po přistání v oblasti Vírské přehrady)
5) Petr Stárek (66): "Pomalu. Zase mě dostanou na kofíku.
Jednou jsem se zvednul ze dvou a jednou ze třech stovek."
6) Tomáš Rendla (7A): "To byla normálně vlna namíchaná
s termikou."
7) Alena Netušilová (AZ): "Kdyby člověk dnes přistál,
tak by to bylo za odměnu."
8) Miloš Dedera (L3): "Já se dám radši na ty ryby.
Dnes jsem se v tom vzduchu jen zmítal."
9) Michal Lešingr (LL): "No, nebyl to devatenáctej
kilometr jako včera, ale málem. Na trati moc nechybělo. Ale před odletem
jsem měl ve vlně 1800 m. Nádhera!"
10) Michal Poslužný (B2): "Na to, že jsem jezdil po
šiškách, dobrý. Vypustil jsem vodu a to "stópalo"..."
11) Marek Pechanec (ET): "Tak hnusné počasí, hoši.
Já jsem vůbec nepochopil, kde to dnes bylo."
Zkrátka, ani dnes se body nerozdávají zadarmo a na závodnících je
už znát únava.
O tom, že se dnes dalo využít i vlnového proudění se asi nejzřetelněji
přesvědčil Roman Dobiáš, který severozápadně letiště vystoupal do
2 700 m MSL. Většina závodníků mluvila o střihu větru ve výšce kolem
1400 m, prorazit výš bylo úspěchem.
28.8. - 13:00
Start se posouval do půl dvanácté, přesně v 11:30 startuje Zip a hned
za ním Petr Koutný. V prostoru vypnutí jsou vidět tvořící se kumuly
a tak dnes není problém s opakovanými starty. Klubová třída má otevřen
odlet ve 12:07 hod. Menší problém má na startu Jirka Štěpánek (MT)
se svým loggerem, chybu mu pomáhá operativně vyřešit Luděk Kluger.
I tak však Jirka odkládá start a posunuje se na konec startovního
pole. Kombinovaná startuje ve 12:10, šest pilotů odkládá a tak je
páska otevřená už ve 12:30.
Jak předpovídal Jacek, počasí se prostě nějakým směrem vyvíjí. Záběry
z posledních hodin ukazují, že závodníci se budou pohybovat v oblasti
s malou oblačností.
Ještě než závodníci odletí na trať, vrátíme se krátce ke včerejší
disciplině. Na obrázcích se můžete podívat na meteorologickou situaci
během briefingu a pak na to, jak se počasí vyvinulo při doletech...
28.8. - 10:15
Přinášíme čerstvé ranní zprávy. Slunce svítí,
před barem vládne naprostá pohoda. Většina účastníků si lebedí,
nezajímá je jaký je den a pomalu přestává být důležité všechno,
kromě plachtění.
Včera večer se v baru hrálo, řvaly se letištní písně a bylo příjemně.
Ještě dnes se při snídani rozebírala včerejší disciplina, padl nový
výraz "krtkování". Je to: za a) plašení krtků za b) sledování
Krtečka v TV nebo za c) pokus o navazování do stoupavých proudů
níže než 559 m AGL?
Proběhl briefing, dnes se vyhlašuje už 11.
disciplina: pro klubovou i kombinovanou třídu let přes oblasti
v časovém limitu 3:30 hod jako "A" (případně 2:30 hod
jako "B"). Start se předpokládá na 11:00 hodin.
27.8. - 19:00
A jsme zase tady. Závodníci jsou opravdu dobří, čelili větru z boku
i proti, točili nízko nad zemí a vůbec bojovali jako lvi. Byli i takoví
drsňáci, kteří se dnes zachraňovali ve výšce středně vysokého paneláku.
Hrdiny dne jsou všichni za bukem sedící piloti - "medlaňácká
parta" ve spolupráci s Léšou to dotlačila až na celých 18 km
od letiště! Zatím nemáme jasno v tom, kdo zavelel k tomuto hromadnému
sebeobětování. Zaznamenali jsme však názor, že po jejich dopadu do
pole se počasí změnilo k lepšímu.
Do cíle doletělo v klubové třídě 10 koňů, většina ostatních se momentálně
přesunuje v demontovaném stavu (teda jako ty větroně). Informace pro
ty, koho zajímá pořadí na "můstku": Petr K. i Zip doletěli,
ale Ticháč zůstal na poli.
Z kombinované třídy se vyhodnocuje zatím třináct loggerů a vypadá
to, že zde se až zas tak moc třást hruškou nebude. Všichni z předních
jsou většinou doma. Při vyhodnocování zrovna teď přišli komisaři na
něco naprosto unikátního: Alena s Mrazíkem spolupracovali tak úžasným
způsobem, že odletěli a přiletěli na vteřinu stejně!!! S úžasem jsme
si pustili oba záznamy
naráz a zírali na to, jak kromě několika drobných odchylek
letěli takřka křídlo na křídlo...
Neoficiální výsledky můžete čekat trochu později, čekáme na dodání
záznamů z letů.
27.8. - 16:00
Podle prvních zpráv z tratí to dnes závodníci nemají vůbec lehké.
Kumulů je opravdu 1-3/8 a navíc do Čech již zasahuje od severu fronta.
Snad díky z předchozích dnů silné prohřátého "českého kotle"
se neprojevuje tak, jak bychom mohli čekat. V jižní polovině území
počasí jde, ale silný protivítr a ne příliš dobré podmínky pro vývoj
stoupáků dělají své.
vis |
ir |
|
|
27.8. - 13:50
Jestli bude něco zajímavého až do konce, tak dnešní disciplina.
Letíme variantu "B" v obou třídách, ale jestli se závodníci
včera vezli, tak dnes to je opět boj. Soudíme podle četných druhých
startů do discipliny a hlavně podle nahlášených polních přistání!
V poli někde u Měřína už teď sedí Richard Jensen (O2), Daneš Grula
(BH) i Jirka Kupec (JK)!!! Byli i tací, kteří se při pohledu na
nebe rozhodli "netahat kočku za ocas" a prostě nestartovali:
Ivan Harašta, Honza "Chleba" Podhrázský, Martin Vnouček
a Pavlína "Horákyně".
Mraky tvářící se jako kumuly v okolí letiště mají hodně divné formy
a "rozdrbané" základny. Tak uvidíme, jak se s tím dnes
piloti poperou.
Vy také uvidíte! Dnes dorazil televizní štáb ČT 1 a natáčeli a natáčí
zpravodajský šot. Momentálně jsou prý i na poli. Jestli stihnou
vše zpracovat poznáme dnes v Jihomoravském večerníku (začíná denně
před šestou hned po počasí). Tak jestli Vám to vyjde, tak se dívejte.
Jacek připojuje něco aktuálního k postupu studené fronty. Zase napíšeme.
Letu zdar!
27.8 - 11:50
Na letišti v Křižanově sílí předstartovní očekávání, piloti jsou
ještě celí nadšení ze dvou předcházejících dnů. I přes panující
optimismus je však zřejmé, že od severozápadu blížící se fronta
asi (určitě) přinese několik neletových dní.
Ale zpět k dnešku. Na vzorně proběhlém briefingu v deset sice původně
organizátoři zamýšleli seznámit závodníky se všemi variantami disciplin
(tentokrát hned A, B i C), ale od varianty nejdelší se hned upustilo
díky rychle se měnícímu
počasí v severozápadní části republiky. Momentálně je tedy
vyhlášena trať ve variantě B : tj. pro klubku rychlostní polygon
265 km, pro "kombíky" pak také polygon 326 km. V případě,
že se počasí nebude vyvíjet tím nejočekávanějším směrem, zálohové
"C" je vymyšleno jako 220 km pro klubovou a 240 km pro
kombinovanou třídu.
Zatím však všechno vypadá dobře, start je předběžně plánován na
11:00 hodin.
Krátce se vrátíme k úspěšnému včerejšku. Dlouho do noci se nadšeně
diskutovalo, zážitků z tratí bylo mnoho. My, co jsme bohužel neletěli,
ale byli jen pozemním personálem (nemluvě pak o těch chudácích,
kteří seděli v práci), jsme mohli jen závidět. Luděk Kluger byl
naprosto konsternován tím, že jeho plán pozorovat piloty na trati
z paluby L-200 naprosto ztroskotal na uletivších mu objektech zájmu!
No, dost řečí - tedy slov - jde se do akce…
26.8. - 20:30
Neuvěřitelné!
Po dnešku by to zřejmě chtělo prostudovat všechny výkony uletěné na
mistrovstvích u nás. Je pravděpodobné, že dnešní rychlosti jsou ty
nejvyšší!
Dnes
ráno se plánovala devátá disciplina! Ani ten největší optimista
před závody neočekával, že se v druhé polovině srpna, kdy se již
rychle krátí dny, poletí Mistrovství republiky, které zcela jistě
vejde do dějin plachtařských závodů. Podle předpovědi Jacka se dnes
mělo počasí na severu republiky kazit, takže "Huston"
postavil trať v sektoru východ - západ jako "Rychlostní let
na deklarované trati" (Racing) na polygonu pro klubovou třídu
v délce 400,6 km a pro "kombíky" 412,5 km. Start byl naostro
stanoven na 11-tou hodinu. Kdo jiný by měl podmínky v roli chrousta
zhodnotit, než ten kdo je předpověděl. A tak Jacek 20 minut před
startem odletěl s ASW-19, aby potvrdil, že už to tam je a že se
start odkládat nebude. Bylo odstartováno a pak se již čekalo, kdy
se závodníci ohlásí na dokluzu.
A ti nám připravili dokonalé překvapení. První hlásila 5 kilometr
Alena Netušilová již v 15:17 a pak se to začalo z plachtařského
nebe jen sypat. Výsledky jsou neuvěřitelné! Dnes v klubové třídě
doletěli úplně všichni, předběžně je nejrychlejší Petr Tichý, který
letěl průměrem 110,77, druhý Ríša Jensen 110,15 a pod 100 km je
to až od 15. místa. Kochajíc se zřejmě krajinou netlačila asi jenom
Evička 7(Pavlína Horáčková)62,6km.
V kombi třídě kralovala Jana Vepřeková s neuvěřitelnými 142,73 km!!!
Druhý Petr Krejčiřík letěl 143,67 a pod 100 to dnes v této třídě
snad neměl nikdo. Smůlu měl pak Franta Vančura, který podrovnal
před Jihlavou.
To vše v srpnu, kdy Jacek ráno na briefingu poněkud sarkasticky
připomněl, že za 4 měsíce slavíme Štěpána a budeme chystat Silvestra!
Právě teď úspěšní piloti při sklenici chutného piva říkají, že to
mohlo být i delší, ti méně úspěšní hledají chyby, kterých se na
trati dopustili.
Škoda jen, že vyhlídky počasí nejsou příliš optimistické. Ale i
tak to jsou do této chvíle velmi úspěšné závody.
26.8. - 11:00
Včerejší den všechny piloty povzbudil a dnes
se dožadují dlouhých tratí, protože včera "to bylo krátký".
Není divu, jestli jste již shlédli neoficiální výsledky 8. discipliny,
viděli jste ty rychlosti přes 100, resp. přes 120 v případě "dlouhánů".
Vždyť i Stanly Kubíček, který včerejší disciplinu klasicky utavil,
nevydržel nervově a poté, co se vypnul Brigadýrovi z vleku z pole
plynule navázal a jen tak pro radost si ještě obletěl asi 200 km.
Dnešní Jackova předpověď je stále optimistická, předpokládá, že
počasí by mělo být jen o něco horší než včera (ve smyslu "stoupání
jenom kolem 3 m/s"). Podle toho se zařídili i plánovači letů,
a tak byli na briefingu v 10:00 hodin piloti seznámeni s disciplinou
č. 9 - klubová třída poletí klasickou rychlostní úlohu,
polygon v délce 400,6 km přes 5 otočných bodů a kombinovaná také
rychlostní trať v délce 412,5 km se 4 otočnými body.
Dáli se i jiné věci - pro cenu Fair-play za svou pomoc soupeři si
došel Richard Jensen
(O2), oceněna byla i duchapřítomnost a rychlá reakce Petra
Stárka (66), který byl včera připraven a nezaskočen přetrženým
vlečným lanem.
Start do deváté discipliny se plánuje na 11:00 hodin………
26.8 - 8:30
25.8. - 17:30
"Byla
to lať jako prase!" My znalí plachtařského žargonu máme
jakous-takous představu, ale jen pro dokreslení té srpnové parády:
jak jsem zjistila od Petra Koutného (a ten, jak víme nikdy nepřehání)
stoupáky na východě, to byly 3 m/s a víc, na západě 2,5 metry. "
Jednou jsem se zadrbal na dva a půl metru!" pravil… Výška základen
kolem 1400m.
Situace je teď asi taková - piloti si už dopřávají doletové pivo v
baru a vedou "letecké" řeči. Klubová třída je totiž doma
celá! Pravděpodobně příliš netaktizovali s vyčkáváním při odletu.
Hlavně po včerejšku si pěkně smlsli.
V kombinované čekáme na pár opozdilců, ale oni nejsou zpoždění, oni
jen taktizují! Na poli - nám zatím z neznámých důvodů - zůstal jen
Stanly Kubíček (S2). Až budou neoficiální výsledky, budou tady…
25.8. – 14:00
Ve 12:00 hodin bylo odstartováno. Omlouváme
se za výpadek kamery, chyba nebyla na Vašich přijímačích. Ostatně,
Pavel s Jirkou ví, proč provoz nazvali zkušebním. Berte naši snahu
jako prostředek k ozvláštnění našeho zpravodajství, jsme však omezeni
technickými parametry téměř všeho.
Než se dočkáme příletů chceme vyzdvihnout ukázku kamarádství a fair-play
chování. Jedním ze včera „mírně“ poškozených kluzáků při přistání
do terénu byl kluzák Broňka Smatany (BS). Ještě večer se pilot společně
s Ríšou Jensenem přesunuli do firemní dílny HPH a celou noc vyšívali
na zaraženém podvozku. Podařilo se, éro bylo naloženo zpět do tranďáku
a závratnou rychlostí se Broněk asi před půl hodinkou přiřítil do
Křižanova a chystá
se na start do discipliny. A „opravář“ Richard? Ještě před
dvanáctou startovala Z-142 do Zbraslavic a letecky byl dopraven na
místo konání mistrovství, tj. k nám (ve 12:39) a ještě stihl
odstartovat ve svojí třídě! Tak ať se oběma dnes daří! P.S.:
Máme zprávy, že vedení se chystá Richardův přístup po zásluze odměnit.
Jen na doplnění musíme napsat, že druhý kluzák (L@K Lenky Kuthanové)
doznal jen malého poškrábání a tak na dnešní disciplinu také odstartoval.
25.8. - 11:10
Aby jste si měli v práci při dopoledním kafi
co číst, připojujeme pár nejnovějších zpráv z křižanovského zákulisí.
Včera po velikém boji s přírodními živly projevujícími se čistou termikou
a silným větrem jsou někteří závodníci docela unaveni. Do cíle doletělo
v obou třídách shodných 14 šťastlivců, a i ti hovoří o perné práci,
fušce, zkrátka perném dni. Máme zprávy o poškození dvou kluzáků kombinované
třídy v poli, snad se ale drobné opravy podaří a disciplinu stihnou.
Bližší informace o disciplině č. 7 najdete v publikovaných neoficiálních
výsledcích.
Ani dnešek však zřejmě nebude výrazně jiný. Artur a spol. naplánovali
lety přes oblasti, a to v délkách od 122/340 km pro klubovou
a 190/390 km pro kombinovanou. Jacek to zase vidí na čistou, útěchou
závodníkům budiž mírnější vítr. Nad letištěm předvádí svá načechraná
bříška kumuly jako malované, ale dejte na první dojem!...
Briefing je dnes v 11:00 hodin, start se předpokládá ve 12:00 hodin.
A už jen několik vzkazů, které chceme šířit "hromadnou cestou".
Děkujeme Karlovi "Charliemu" Vladařovi za operativní zaslání
systému zapojení "baterkové" instalace. To za prvé. A za
druhé menší dotaz na Vás: Stihli jste někdo včerejší zkušební přenos
startů z webcamery? Plánujeme přenášet atmosféru závodů v předem oznámených
časech i nadále (samozřejmě nejlépe se nám podaří zaznamenat starty,
u doletů se budeme snažit). Máte zájem? Odpovědi a náměty - pokud
tedy nechcete psát Sally - nezasílejte na anketním lístku, ale pište
nám na pmcr@lkka.cz. Ahoj! Zdraví Křižanovský Press-team
|
|