|
24.8. - 20:20
Jako první v 16:33 přilétá Marek
Pechanec a přistává na dráhu 32 po elegantním průletu kolem
věže. Na další přílety se čeká a žádné hlášení pátého kilometru se
neozývá,
až v 17:07 se začínají hlásit další závodníci. Pak následuje už dolet
za doletem. I přes některé složitě vypadající situace, přistává bezpečně
po splnění úkolu celkem čtrnáct závodníků z
klubové třídy a stejný počet z kombinované. Ostatní zůstávají v poli
nebo na jiných letištích.
24.8. - 13:30
Byly odstartovány varianty
"C". Potýkajíce se se silným větrem se houfy kluzáků
drží kolem letiště. Vlastní starty jsme Vám hodinu dopřávali v přímém
přenosu, zkušební provoz webcamery se osvědčil, a tak budeme přenášet
i v týdnu, aby jste měli správné pracovní rozptýlení. Pohyb na startu
způsobila Dana, která nestihla provést všechny důležité úkony při
montáži, ale vše bylo napraveno. Trošku hůře dopadla Pavlína, která
ráno hasila na palubě své "Evičky 7" požár. Z neznámých
důvodů se tak rozhodl projevit její napájecí zdroj, naštěstí nebyly
připojeny žádné drahé "hračky". I tak však není před startem
docela klidná. Nu, ať se jim všem daří!
24.8. - 11:40
Vzhledem k velmi rychlé a málo předpokládané změně hodnot ve volné
atmosféře (pokles inverzní hladiny o 1500 m za 6 hodin) byl svolán
nový briefing na 11:15 a zde pak vyhlášeny nové varianty 7. discipliny.
Ve variantě "C" tedy klubová letí 285 km, kombinovaná 306
km. Start je posunut na 12:00 hodin...
|
|
24.8. - 9:20
Pěknou neděli. V Křižanově je sice zatím dosti
větrno, ale podle meteorologických předpovědí by se měl ten fučák
odpoledne zklidňovat. Večer se trochu protáhl, někteří ještě brázdili
moravské silnice, jiní v klidu při příjemné debatě popíjeli Martinem
Marhefkou dovezený burčák (skvělý, přímo z Bzence) a podle zprostředkovaných
zpráv došlo i na muzicírování.
Jak jste mohli postřehnout, nabízíme Vám ke shlédnutí oficiální
výsledky 4. a 5. discipliny a "neoficiály šestky". Všimněte
si času doletů klubové třídy!
Ve štábu je opět rušno, Jacek spočítal, že den už je dlouhý jenom
14 hodin a za 4 měsíce jsou Vánoce! A my ještě chceme letět pětistovky!
Tak, a je to venku - vedení plánuje pro kombinované 500 km a pro
klubovou 400 km. (Artur: "Díval se vůbec někdo ven, jestli
je to vůbec reálný? Aby neměli vypnutí nad mraky!") Jirka šel
operativně vyfotit "našponovanej
pytel", takže vyčkáme věcí příštích. Jackovi se vůbec
nelíbí pražský výstup a tiskárna nám odmítá poslušnost…
Briefing je plánován na 10:00 hodin, start zatím na 11:00. Jestli
chcete být s námi, sledujte přímý přenos startů na webu!
23.8. - 21:30
Dnes jsme se načekali a po pravdě závodníci
se dost nadřeli. Nebýt několika jedinců, mohli bychom šestou disciplinu
vyhlásit disciplinou polní. Přílety jsme očekávali kolem 17:30, ale
skutečnost byla jiná.
Vezmeme to od třídy kombinované, protože z jejich řad přicházely zprávy
nejdříve. První hromadnější zprávy o přistáních v terénu zaznamenáváme
v okolí otočného bodu Lanškroun (TB2, DJ, FX), další mobilně hlásí
Moravskou Třebovou a následuje oblast kolem Svitav a Bystrého. Téměř
nečekaně se nám v zorném poli zjevil Jirka Štěpánek (MT). Čas letěl,
telefonátů přibývalo a doletů se jaksi nedostávalo. Nakonec se podařilo
už jen Aleně Netušilové (AZ) a Márovi Pechancovi (ET).
Mezitím jsme netrpělivě sledovali západní obzor, dokonce byl zneužit
i jihlavským směrem letící místní Vivat k podávání špionážních zpráv,
ale stále marně. Po klubové třídě ani vidu, ani slechu. Doslova. A
také začínají vyjíždět traňdáky - Jirka Valentr někde u Jihlavy, Ríša
Jensen a Sláva Valečko na vzdáleném otočáku v Táboře, Martin Vnouček
na Kameni… A tak jsme zprostředkovaně sledovali posun závodnické tlupy
a doufali že doletí. V podvečer se zadařilo pouze a jenom devíti statečným.
Tak uvidíme, co dnešní bodové hodnocení způsobí v celkových součtech…Na
neoficiální výsledky si ale musíte počkat pravděpodobně až do rána,
my budeme zatím čekat na dojezdy.
Pozor! Pozor! Pozor!
Zítra se Vám pokusíme přiblížit atmosféru startů na mistrovství
republiky v reálném čase, tj. přenosem z webové kamery. Čas startu
bude samozřejmě upřesněn, tak si zítra dopoledne nezapomeňte otevřít
naše stránky!
Ahoj!
|
|
|
23.8
- 13:4
|
Zprávy
o startu. Vyčkávalo se do 11:45 a pak to začalo. První jde nahoru
klubová stále na variantu "A" 370 km. Posledním závodníkem
startujícím v klubce je Aleš Trešl (CI). Na konec startovního
pole třídy odložili jen Dana Nováková (X) a Karel Mareš (ZP).
Odlet je otevřen ve 12:25, celý chumel se motá severovýchodně
letiště.
Kombinované třídě byla změněna varianta a tak došlo k paradoxu:
letí kratší trať než klubová! První v kombinované třídě startuje
Miloš Dedera (L3) ve 12:08.
Starty dnes Pavel dokumentuje z prahu dráhy 140, tak se případně
podívejte. |
23.8. - 10:30
A vzhůru na koně! Briefing právě proběhl a teď
se piloti porůznu rozutíkali taktizovat. Start je plánován na 11:00
hodin, při nedostatku termiky se bude start odkládat po patnácti minutách.
Je jisté, že dnes se poletí v čisté.
23.8. - 9:30
Zdravíme a přejeme krásné ráno. Dnes to vypadá
na plachtařsky vyvedený den, sice to prý bude asi v čisté, ale bude.
Od rána se v hlavním štábu pracuje, a tak už máme všechno vymyšleno,
nakopírováno a jenom Jacek zůstává u monitoru a čeká na "čerstvou
Libuš". Pravděpodobně budou vyhlášeny dlouhé tratě (varianty
A), tj. pro třídu klubovou polygon se dvěma otočnými body v délce
přes 370 km; kombinovaná třída zřejmě poletí také "A" -
polygon s pěti otočnými body v délce přes 500 km.
Braňo Jesenský se s námi podělil o zážitek ze svého polního přistání,
kdy byl někde v místě službu konající hlídkou Policie ČR požádán o
dechovou zkoušku. Vidíte, stojí nejen na silnicích, ale už hlídkují
i na polích!
22.8. - 22:10
Dobrý večer, přinášíme poslední novinky z křižanovského zákulisí.
V prvé řadě se zaměřte na zatím neoficiální výsledky 4. a 5. discipliny
v kombinované třídě. Zjistíte, že oproti Vašim dřívějším navštěvám
došlo ke změně. Sportovní komisí byla uznána podaná stížnost ve věci
udělené penalizace. Jinak se všemožně snažíme urychlit zpracování
výsledků klubky, ale bohužel se pořád čeká na posledního nedorazivšího.
V poli dnes nakonec seděli dva - Petr Pánek (ten už tu je) a Juraj
Penev s Pegasem (tak ten tu ještě není).
Také jsme poslali rychlého posla rozčeřit
vody v baru a v předbaří (označení vymyslel sám barman) s bojovým
úkolem získat zcela nenápadně usvědčující důkazy.
Jak jsme pozorovali, foťák byl vtipně předán tomu nejsilnějšímu
z nás zvanému Korba, ale jeho výkon nebyl zcela přesvědčivý. Další
pokus byl lepší...
22.8. - 17:55
A už je skoro hotovo. Stalo se to, co jsme
nechtěli. Dolety obou tříd se dály ve stejné chvíli. První se ze
severovýchodního směru přiřítil "klubový" Petr Tichý (AE)
a hned za ním "kombinovaný" Pavel Loužecký (CZ). Čas na
oficiálních hodinách ukazoval 16:20. A začali se sypat. Je vidět,
že všichni jsou "pretekári" kovaní a znalí, díky dobré
domluvě se sami dokázali poskládat na dráhu a dalším na finále nepřekážet.
Díky všem jménem Afisáků!
Protože se nám dosud nedařilo vyfotit pěkné dolety,
vydal se Pavel osamocený do polí ke Kadolci a čekal, jak to budou
žehlit. Jak patrno, doletový dvoukilometrový kruh je z hlediska
letištního provozu dobrý, fotograf se ale musí rychle přesunovat.
Kombinovaná je doma celá - a určitě to budou závratné rychlosti,
z klubky ještě chyběly čtyři kusy - ale ten zbytek má závratné rychlosti
taky.
22.8. - 15:20
Určitě jste celí netrpěliví na novinky z dění. Tak posuďte sami:
Závodníci stihli všechny předstartovní úkony, a to včetně Broňka,
který si pro jistotu na briefingu vyžádal oficiální čas. Pokusili
jsme se dokumentovat počáteční letovou fázi z pozice sedících v
Brigadýru, tak se podívejte, jak hezky závodníkům ty starty
dneska šly. Ale i naši pomocníci se celkem zapracovali, zvládneme
odstartovat celé
pole za padesát minut. Ale nechval dne před večerem...
Odstartováno bylo přesně ve 12:00 hodin. Klubová třída se na klasickou
rychlostní trať mohla vydat už ve 12:43, ale pravděpodobně trochu
čekali, až se zvednou základny. (Tou dobou se pohybovaly kolem 1200
m nad letištěm). Kombinovaná měla volno ve 13:10 a protože mají
před sebou jenom 350 km, dá se také předpokládat, že vyčkávali.
První přílety můžeme čekat okolo půl páté.
Při pohledu na nebe si Artur takřka v reálu "rve vlasy"
a vykřikuje něco o krátkých tratích , ale teď už s tím nic nenadělá.
Závodníci jenom musí doufat, že až tu (minimálně) pětistovku pískne,
bude počasí alespoň " třístovkové"!
22.8. - 12:20
Tak už startujem.
Klubová třída na polygon 343,5km a kombinovaná
polygon 354,7km.
21.8. - 23:10
Horákyně je tady a s ni výsledky klubovky.
21.8. - 22:00
Plníme slovo, neoficiální výsledky jsou tu, i když zatím pouze pro
kombinovanou třídu. Horákyně totiž ještě nedorazila. Sedíme ve štábu,
vymýšlíme rozumy a nesmysly a Jacek nám právě předvádí úžasný archiv
snímků pořízených družicí NOAA a zpracovávaných na univerzitě v Bernu.
O nádherné obrázky se toužíme s Vámi podělit zde.
21.8. - 20:50
A jsme zase zpět. A to doslova, protože naše
informační spojení odmítalo poslušnost. Několik hodin byl náš "Huston"
úplně vyřazen. A tak se formátovalo a všelijak blblo.
Výsledky předběžné prý budou co nevidět, tedy, jak tvrdí Mokoš do
čtvrt hodiny jsou na světě a proto šetříme náš i Váš čas a Vy si pěkně
počkejte. Z klubové třídy doletěli takřka všichni - nervy bývalých
JZDˇáků tak zkouší na polích jenom Pavlína Horáčková a někde u Svitav
pak Ivan Harašta. Jinak byli piloti s letem celkem spokojeni. Kombinované
se vedlo také dobře, doletěli všichni odstartovaní (dnes překvapivě
neletěl TB2 - Braňo Jesenský).
Letištní tlupa se také nenudila. Dlouhodobě u nás na závodech pobývá
a pomáhá jihlavský paragán zvaný Bobr (jméno a příjmení neuvádíme,
jednak ho tak nikdo nezná a jednak by se vztekal). A protože je Bobr
mezi plachtaři už docela domestikovaný, dopřál si dnes dva
seskoky z Blaníka. Docela dobrý ale bylo, že za doskočiště
si podruhé předem a dobrovolně vybral "náš" křižanovský
rybník. Rázem bylo molo plné neplatících diváků! Jak se tvářil nahoře
a jak dole,
posuďte sami!
Nezapomeňte, že brzy uveřejníme ty neoficiální výsledky!
21.8. - 14:15
A letíme. Doufáme, že Vás ještě nenudíme strohým popisem startů a
odletů, ale pro formu: nakonec se odkládalo do 13:00, ale už ani o
minutu víc. Všichni odstartovali v pohodě, jen Jardu Potměšila potkala
ta neuvěřitelná věc, že se po napnutí přetrhlo
vlečné lano. Pomocníci byli připraveni na vše a okamžitě se
vytasili s lanem novým. Vizuálně se nám zdá, že základny se docela
zvedly a mohla by to být povedená disciplina.
Aby jste také věděli, jací jsme milovníci přírody a entomologové,
tohle saranče
postupně přeskákalo celé startovní pole.
21.8. - 11:40
Krátká zpráva o vyhlášených tratích:
klubka letí zase rychlostní přes tři oblasti (v následnosti bod Heralec,
Jevíčko a Mostiště), délka mezi 94,4 km/361,3 km. Časový interval
je určen ve variantě A na na 2:30 hodiny, případná varianta B bude
zkrácena na 1:30.
Kombinovaná se má podle mínění vedení závodů poprat se stejným typem
trati přes oblasti kolem (nebo za body) Měřín, Černá hora, Moravská
Třebová. Délka trati se pohybuje od 115,4 km do maximálních 386 km.
Časový interval je ve variantě A stanoven na 2:30, v kratší "béčkové"
variantě pak 1:30 hodiny.
Start předpokládáme v pravé poledne. Přejeme závodníkům hodně zdaru
a především hodně slunce, hodně kumulů a málo zastíněných oblastí
s přeháňkami, které prý dnes na jihu hrozí…
21.8. - 9:30
Kolem šesté hodiny ranní (jak tvrdí očitý svědek
Jirka Chromý, který se zrovna nacházel venku z teplé postele) začalo
v Křižanově pršet. Zatažená obloha nás straší pořád. Proto vedení
závodů posunulo briefing až na 11: 00 hodin. Vycházíme z Jackových
nepříliš optimistických předpovědí. Jih Čech, Moravy a východ Moravy
bude pravděpodobně celý den ovlivňován mělkou brázdou nízkého tlaku
vzduchu a v tom zvětšenou oblačností s občasným deštěm nebo přeháňkami.
20.8. -
22:20
A copak se událo a děje v Křižanově? Je platná
třetí disciplina. Souhrnné zpravodajství:
klubovka doletěla takřka komplet - celých 19 pilotů a celých 19 kluzáků.
Z toho plyne, že radosti a strasti polního přistání se dnes vychutnalo
pět nadšenců. Podle úplně posledních pohledů přes rameno sportovních
komisařů to vypadá na vítězství Jana Maretha (zvaného a známého jako
Jordan), pak bude asi Kefa Kupec a Peťa Koutný. Musíme ale počkat
alespoň na neoficiální výsledky a neoficiální výsledky musí počkat
na návrat opozdilců. Nebo že by seděli v hospodě? A...právě dorazil
Martin Vnouček: "Škoda slov, přitom cesta tam byla taková, jakou
jsem asi ještě nezažil. Průměr jsem měl přes 117. Neuvěřitelný. Ale
doplatil jsem na vlastní hamižnost". A už se stará kolik lidí
nedolítlo…
Kombinovaná se asi trápila trochu víc. Bezvadná část prý byla mezi
Kamenicí a Bítovem, ale návrat na třetí otočák - Želiv - se stal začátkem
pasti. Překvapivě dost pilotů sedělo v prostoru Jihlavy. (Mezi námi,
ráno Stanly Kubíček něco vykřikoval o vábení jihlavského Ježka, ale
pravděpodobně jen rituálně očarovával své soupeře. Přece zrovna taková
Alena by přece "ježkovskému syndromu" nepodlehla!) Jinak
to bylo skoro půl na půl. Doletělo pilotů 13 a zbylých 12 jich sedělo.
Úplně předběžně před vydáním neoficiálních výsledků to vypadá na výhru
Toma Suchánka, nejrychlejším ale byl asi Mrazík. Bohužel máme také
zprávy o poškození Laka 17 Tomáše Sedláčka (ZZ) při přistání do terénu
(hodiny na strništi).
A nakonec pohádka "O krásné cyklistce".
"Bylo, bylo, dorazila na křižanovské letiště krásná
cyklistka. Zastavila pod věží a jala se domlouvat si vyhlídkový
let. Po menší strkanici na věži se jí zdárně ujali místní
borci. I nedali jinak a pozvali jí na delší středeční návštěvu.
Připravili si proslovy a jinak se vůbec těšili. Přijela, letěla,
dokonce pobyla s námi na startu. A tak co myslíte: Dopadlo to dobře
nebo špatně? Třeba ještě nějak dopadne! Dobrou noc!"
P.S.: Ahoj Jitko do Kanady, taky Tě moc zdravíme,
je vidět, že česká holka se s českým Blaníkem sejde všude. Tak se
měj. Pozdravy vyřizujeme. Pavel a Jana
20.8. - 13:30
A jsme tu zpátky ze startu. Trochu
se vyčkávalo, až se zvednou základny, ale nepošlete závodníky na
trať, když už jsou základny v osmi stovkách. Za chrousta byl pasován
hlavní meteorolog a tak informace o vývoji stoupáků podávala hlava
nejvíce pomazaná. Ve 12:10 bylo odstartováno - za závodníky se první
vpřed rozjela Horáčková Pavlína (E7), posledním závodníkem na gridu
byl v kombinované třídě Mára Pechanec (ET). Odlet klubové třídy
otevřen ve 12:51, kombinovaná následuje ve 13:19. A
letí...
20.8. - 10:40
Jsme krátce po briefingu. Plánování
tratí v silně omezeném vzdušném prostoru se nakonec povedlo. Klubová
třída letí ve variantě A rychlostní úlohu přes tři oblasti v čase
3:30 (ve variantě B se čas krátí na 2:30). Pohybovat se budou v
okolí bodů Kámen, Boskovice a Zábřeh. A pak domů... Třída kombinovaná
se dnes vydá na typově stejnou trať, ale s využitím pěti oblastí.
Varianta A jim stanoví 4:00 hodiny, ve variantě B se čas na trati
krátí na 3:00 hodiny. Odlétají také západním směrem do oblasti Kamenice,
následuje Bítov, Želiv, návrat ke Křižanovu a area za bodem Černá
hora. A také domů... Letu zdar! Start se chystá na 11.45.
Štáb byl našimi slovenskými kamarády upozorněn
na to, že nejsou členy AK Martin, ale SGC (Slovak Glining Centrum)
Martin. Už jsme tedy chytřejší a bereme na vědomí.
20.8. - 9:00
Ahoj, zdraví Vás tvůrci webových stránek
mistrovství Pavel Holouš a Jana Koutná. Jsme rádi, že zaznamenáváme
Vaše četné návštěvy na stránkách. Všechny případné pochvalné ohlasy,
ale i nápady a Vaše názory si samozřejmě rádi přečteme na naší adrese
pmcr@lkka.cz.
Díky za ně!
A teď zpět k dění. Podle meteorologa Jacka
Keruma čeká dnes závodníky obtížná disciplina. Po přechodu systému
studené fronty může být stále ještě hodně oblačnosti. Vedení závodu
právě "vaří" více variant tratí - dle úniku informací
v délkách mezi 200-500sty kilometry. Atmosféru ve štábu však koření
momentální nemožnost vstřícné dohody s naším vojskem. A tak se plánuje
spousta variant, telefonuje se, případně se na telefony čeká a hlavně
tady padají silná slova!!! Tak držte organizátorům a posléze i závodníkům
palce!
Mimochodem, už jste si našli svého koně na
fotografickém
tablu - hledejte v pravém sloupci. Předem na vysvětlení,
zatím nám chybí vyfotografovat asi šest závodníků, ale před minulým
letem jsme si většinou netroufli rušit jejich předstartovní soustředění.
Dnes doplníme.
19.8. - 23:00
Neletový den strávili piloti volným odpočinkem. Někteří navštívili
kulisy Divokého západu v nedalekém westernovém městečku Šiklův mlýn,
někdo vyrazil na nákupy. Byli i tací, kteří nabírali sílu dopoledním
i odpoledním spánkem a naspané body nyní "utrácí" v letištním
baru. Prostě klasická náplň volného dne.
Jacek Kerum s blyštivým svitem v oku přišel oznámit, že do konce závodů
bude vystaráno. Nevěštil sice z křišťálové koule, ale z podivně pohyblivých
obrázků vysílaných ze všech možných vypuštěných (a nezaniklých) těles.
Poletíme každý den! Tak ať se Termoska na to zařídí!
Malé vysvětlení od sportovních komisařů: letošní mistrovství republiky
není bodováno podle tradičního tisícibodového systému, ale v souladu
s Annexem A (odstavec 8.5.) podle kilometrového systému. Proto se
Vám počet bodů zdá tak nízký.
Zároveň Vám předkládáme k možnému nahlédnutí IGC soubory letů všech
závodníků, tak pilně studujte, jak kdo letěl a učte se, učte se, učte
se...
Již
zítra velké překvapení: tvůrci těchto stránek se opravdu rozhodli
vystoupit z anonymity!
P.S. pro Jolanu: Tričko má pořád žlutý.
19.8.
- 10:30
Všichni piloti se před půl hodinou schází
na pravidelném briefingu. Zahajujeme vyhlášením vítězů první discipliny,
neboť platnosti nabyly oficiální výsledky. V klubové třídě zvítězil
Richard Jensen (ASW 19) z AK Zbraslavice, ve třídě kombinované létající
kapitán naší reprezentace Petr Krejčiřík (Ventus) z AK Hranice.
Jejich úspěch je po zásluze oceněn a my jsme rychle zjišťovali,
jestli věří na šťastný předstartovní rituál:
|
|
|
|
|
Richardovi
se na letošních závodech osvědčuje systém konzumace dvou kusů
dobře ohřátých debrecínek. Pozn.: Trička střídá. |
|
|
|
|
|
Petr
se po úspěšném letu snaží dodržovat to, co se osvědčilo, ale
zarytým zastáncem rituálů není. Pozn.: Trička a ponožky střídá. |
Vzhledem
k postupu četných frontálních rozhraní směrem k nám je ředitelem
závodu vyhlášen neletový den.
19.8.
- 9:30
Den třetí.
Po deštivé noci nastává pro mnohé závodníky rychlé probuzení. Oproti
včerejšímu nočnímu zpravodajství opravujeme některé výsledky. Po
kontrole záznamových zařízení přistoupil hlavní rozhodčí Jirka Mokoš
k nepopulárním opatřením. Z důvodu narušení publikovaného TMA je
devíti závodníkům ukončen let v místě narušení (zhruba na 100 km
plánované trati). Bohužel se narušení týká i několika "předních
koní". V klubové třídě jsou postiženi Míša Lešingr (LL), Jirka
Valentr (79) a dokonce i Daneš Grula (BH), který včera hrdinně doletěl
až na letiště! V kombinované třídě je situace stejně neradostná.
Bodovou ztrátou je zde postižena dokonce šestice závodníků. Kompletní
neoficiální výsledky ze včerejší discipliny právě publikujeme.
Situace v našem plánovacím, vyhodnocovacím a částečně i tiskovém
středisku je teď plná ruchu a práce. Probíhá plánování třetí discipliny.
I přes ne úplně dobré "Jackovy" meteorologické vyhlídky
nás nesmí nic zaskočit. Briefing je svolán na 10.00 hodinu…
18.8. - 22:30
Poslední dnešní zprávy z Křižanova. Podle aktuálního sčítání provedeného
komisaři uvádíme, že: ze třídy klubové doletělo celkem pět závodníků
a z třídy kombinované jedenáct závodníků. Ti, kteří už dorazili celkem
vyčerpaně zapadají do prostor "komunikačního centra" v křižanovském
baru. Venku už prší a my stále ještě čekáme na další loggery a GPS.
Pilně však pracujeme na zpřístupnění fotodokumentace z předváděcího
startovního mola. A protože je ráno moudřejší večera, a protože dosud
nemáme k dispozici vše, naleznete zde neoficiální výsledky druhé discipliny
zítra ráno. Ahoj!
18.8. - 19:30
Na pár hodin jsme se odmlčeli. Nekonečné minuty jsme však trávili
vyhlížením "našich"závodníků, protože přece jen jsme je
dnes předhodili do jámy lvové. Ale, navzdory rozsáhlým oblastem střední
oblačnosti se podařilo a už teď můžeme uvést, že disciplina je v obou
třídách platná.
Prvním, kde protnul pásku, byl závodník kombinované třídy Marek Pechanec.
Podle našich údajů se tak stalo v 17.35. O zhruba 25 minut později
ho následuje Alena Netušilová a hned za ní Petr Krejčiřík. Řada dlouhánů
postupně přibývá. Máme však již i zprávy, že někteří přistáli na letišti
v Ústí nad Orlicí. Účast závodníků v dresu kombinovaných tedy nebude
v nejbližších hodinách stoprocentní…
Takřka přesně o hodinu později, přibližně v 18.35 hod. přistává první
dvojice z klubové třídy - Jarda Tomaňa a Petr Koutný. Pod silně zataženou
oblohou, kdy se k nám z jihozápadu blíží hrana studené fronty s výraznými
bouřkami dolétá další "klubová"trojice: Daneš Grula, Karel
Mareš a Martin Vnouček. Bohužel, pravděpodobně dlouhé přeskoky v zastíněných
oblastech se staly osudnými převážné většině klubovek.
Bouřky jsou tu, jdeme nacpat do hangáru co se dá! Tak zatím ahoj,
v nejbližší možné době (až se nám navečeří sportovní komisaři a až
přijedou piloti upadlí do polí) uveřejníme neoficiální výsledky.
18.8. - 14:40
Do discipliny odstartovala jako první tradičně třída klubová ve 11.45.
První na gridu dnes stojí Aleš Trešl v těsném závěsu následován Honzou
Marethem. Původně plánovaný start v 11.15 byl po hlášeních podávaných
chroustem Mokošem v A1 posunut o celých půl hodiny. I přes výkřiky
závodníků, kteří svými mobilními cestami zjistili, že v Soběslavi
už prší, byli nezlomným ředitelem soutěže Arturem Vaverkou posláni
na trať.
Cesta na západ je tedy volná. O volném nebi plném cumulů se však hovořit
nedá… Start probíhá takřka beze všech problémů, výjimkou je pouze
start Miloše Dedery v kombinované třídě, který hlásí problémy s vypnutím
vlečného lana. Brigadýr proto míří s Milošem k letišti, ale pravděpodobně
zásahem vyšší moci se vypnutí daří a závodník se připojuje ke kroužícímu
hejnu. Situace směrem západním se opticky nijak nevylepšuje, naopak
evidentně oblačnosti přibývá. Prvním, kdo hlásí přistání mimo letiště
vzletu, je Petr Stárek se svým mazlíkem 66, který se neúmyslně rozhodl
vyzkoušet jihlavskou trávu. Transportní družstvo už vyjíždí…
18.8. - 13:00
Dnešní
disciplíny - klubovka 353,5km a kombinovaná 457km
18.8. - 9:40
Den druhý. Organizátoři na základě Jackovy optimističtější předpovědi
pro dnešní den chystají rychlostní tratě, v obou třídách přesahující
300 km. Věříme, že dnešní den se povede. Briefing začíná v 10.00 hod.,
grid bude uzavřen v 11.00 hod. a předpoklad zahájení startu je ohlášen
na 11.15 hod. Další informace Vám přineseme ze startu závodu.
17.8.
- 22:40
A protože sportovní komise neúnavně počítá a láduje počítače přinášíme
první aktuální, zatím však pouze předběžné, výsledky po první disciplině.
V klubové třídě zvítězil Richard Jensen s ASW 19, který vzdálenost
199,3 km uletěl rychlostí 90,22 km/hod. Za svůj výkon získal vítěz
235 bodů. Pouze o dva body méně má podle předběžných výsledků druhý
Petr Tichý (vzdálenost 199 km rychlostí 89,73 km/hod.). Na místě třetím
se umístil Martin Vnouček (vzdálenost 193,8 km rychlostí 85,52 km/hod.).
Kombinovanou třídu předběžně vede Petr Krejčiřík, který vzdálenost
244,3 km uletěl rychlostí 94,67 km/hod. Získal 297 bodů. O bod méně
má dle předběžných výsledků Tomáš Suchánek (vzdálenost 250,6 km rychlostí
90,94 km/hod.). Domácí Marek Pechanec obsazuje předběžně místo třetí
(vzdálenost 267,5 km rychlostí 107 km/hod). Sledujte dále naše zprávy,
po vydání oficiálních výsledků budou zveřejněny na této stránce. I
přes zprvu nepříliš optimistické vyhlídky se tedy vcelku bez problémů
podařilo uletět první disciplinu. Z celého startovního pole nedoletěli
čtyři závodníci.
Bohužel při přistání do terénu došlo k poškození větroně VSO 10 (startovní
znak 63). Podle našich informací neutrpěl pilot žádné zranění. A tak
zatímco sportovní komise kontroluje výsledky, piloti si jako obvykle
vyměňují bohaté zkušenosti ze svého (zpravidla leteckého) života.
17.8.-
16:45
16.27. hodin. To je předběžný čas doletu prvního závodníka z klubové
třídy. Kruh o poloměru 2 km protnul Zip - Jarda Tomaňa a následně
pak Petr Koutný. Jen v rychlosti jejich zážitky: "Rameno do první
oblasti horší, pohybujeme se na 3/4 metrech, poslední stoupák ale
točíme na třímetru do dvou tisíc." Kluci už přinášejí první loggery
ke stažení, na chvíli tedy přerušujeme naše zprávy a jdeme vyčkávat
prvních příletů kombinované třídy.
17.8.- 14:30
A
bylo odstartováno. Prvním závodníkem startujícím na letošním Mistrovství
republiky ČR v Křižanově je Ivan Novák následován vzápětí Petrem Stárkem
ve 13.15 hodin. Poslední z pětadvaceti soutěžících klubové třídy vzlétá
ve 13.39. Snad v jediném stoupání v oblasti Svaté hory vyčkávají na
otevření odletu. Krátce na to nám ve spolupracujících skupinkách mizí
západním směrem… Ze země to vypadá, že kdo se vydá dříve, má šanci.
Držíme palce! Kombinovaná třída mírně zápolící s vodní zátěží startuje
ve 13.44. Největší zážitek ze startu má pravděpodobně vlekař Michal
Šťastný, který nabývá dojmu, že za jeho Brigadýrem zůstává krycí dýmová
clona. Velice rychle však zjišťuje, že pilot větroně operativně vypouští
vodní zátěž již během startu! Po startu posledního závodníka je odlet
kombinované třídy určen na 14.31. Vyčkávací taktiku volí Lenka Kuthanová
… O tom, jak se jeden dře v eroplánu a jiný spokojeně spí se můžete
přesvědčit na našem obrázku.
17.8. 11:30
Neděle. Den první.
Ráno se překvapeně budíme pod oblohu, kterou Martin Vnouček charakterizuje
jako cirrodeku. Jacek hledá správné optimistické obrázky a stahuje
a stahuje… Piloti, kteří včera nestihli všechny nutné procedury strkají
větroně na váhu a někteří se přece jen odhodlávají k přepravě éra
na grid. Ten je stanoven na dráhu 140. Desátá hodina se nese ve znamení
prvního briefingu a plánovaného vyhlášení discipliny
pro obě třídy. Vzhledem k tomu, že prvním bodem briefingu je porada
závodníků ve věci změny odletové procedury, organizátoři jsou nuceni
s vyhlášením trati počkat na výsledek hlasování. Většinou závodníků
je schválena změna propozic v bodu odletová procedura a to na ověřený
systém odletové pásky se středem ve vyhlášeném odletovém bodu s celkovou
délkou 6 km. Pomocníci - administrátoři - ostřelhbitě vyrážejí kopírovat
informace o trati. Meteorologická situace se zatím příliš nelepší
a tak jsou využívány Špiónovy služby při nahrávání nově doplněné databáze
bodů do loggerů. Zcela aktuálně je posunut start na 13.00 hodin.
17.8.
- 11:00
16.8.
Den přede dnem prvním. Jestliže ještě v ne zcela dávné minulosti býval
vyplněn četnými přílety účastníků, nyní se zdárně a často přáší za
kočáry na letištní příjezdové cestě. Přibývá letadel, transportérů,
karavanů, stanů v kempu a známých tváří. Je vidět, že řada závodníků
v minulém roce nezahálela, soudě podle zvýšeného počtu nemluvňat a
batolat. Mnozí piloti také využívají možnosti dané dnešním počasím
a po registraci do závodů vyrážejí na tratě.
Na zemi se zatím skupina "křižanováků", zvaná také registrační skupinou,
věnuje vážení a převažování větroňů klubové třídy. Při zkušebním převažování
registrační komise bylo jednoznačně zjištěno, že ji nelze prohlásit
a uznat lehkou, neboť takovou hodnotu přítomná váha prostě neznala.
Takřka přesně úderem osmé hodiny večerní se závodníci schází na prvním
briefingu. Stručné seznámení závodníků se základními organizačními
pravidly pobytu, pohybu a dalšího konání na letišti po dobu celých
závodů předchází delší debatě, která se týká změny vydaných propozic
(zejména v části řešící systém příletové a odletové procedury). Veškeré
ohlasované změny jsou aktuálně zapracovány a dostupné na odkazu propozice.
A tak sportovní komise pokračuje ve svém snažení zpracovat vše nutné
(tj. vymyslet vhodné odletové pásky), Jacek odmítá věštit budoucnost,
piloti se pilně chystají na první disciplinu, Dana Nováková chce "patnáctku"
do hangáru a Petr Pánek věci z letadla ven… A tak nám přejte dobrou
první noc.
|
|