17.8. - 1.Disciplína
  18.8. - 2. Disciplína
  19.8. - Neletový den
  20.8. - 3. Disciplína
  21.8. - 4. Disciplína
  22.8. - 5. Disciplína
  23.8. - 6. Disciplína
  24.8. - 7. Disciplína
  25.8. - 8. Disciplína
  26.8. - 9. Disciplína
  27.8. - 10. Disciplína
  28.8. - 11. Disciplína
  29.8. - Neletový den
  30.8. - Neletový den
   
   
 
  Oficiální výsledky 6.disciplíny - Klubová třída
Oficiální výsledky 6.disciplíny - Kombinovaná třída

24.8. - 20:20

Jako první v 16:33 přilétá Marek Pechanec a přistává na dráhu 32 po elegantním průletu kolem věže. Na další přílety se čeká a žádné hlášení pátého kilometru se neozývá,
až v 17:07 se začínají hlásit další závodníci. Pak následuje už dolet za doletem. I přes některé složitě vypadající situace, přistává bezpečně po splnění úkolu celkem čtrnáct závodníků
z klubové třídy a stejný počet z kombinované. Ostatní zůstávají v poli nebo na jiných letištích.

24.8. - 13:30
Byly odstartovány varianty "C". Potýkajíce se se silným větrem se houfy kluzáků drží kolem letiště. Vlastní starty jsme Vám hodinu dopřávali v přímém přenosu, zkušební provoz webcamery se osvědčil, a tak budeme přenášet i v týdnu, aby jste měli správné pracovní rozptýlení. Pohyb na startu způsobila Dana, která nestihla provést všechny důležité úkony při montáži, ale vše bylo napraveno. Trošku hůře dopadla Pavlína, která ráno hasila na palubě své "Evičky 7" požár. Z neznámých důvodů se tak rozhodl projevit její napájecí zdroj, naštěstí nebyly připojeny žádné drahé "hračky". I tak však není před startem docela klidná. Nu, ať se jim všem daří!

24.8. - 11:40

Vzhledem k velmi rychlé a málo předpokládané změně hodnot ve volné atmosféře (pokles inverzní hladiny o 1500 m za 6 hodin) byl svolán nový briefing na 11:15 a zde pak vyhlášeny nové varianty 7. discipliny. Ve variantě "C" tedy klubová letí 285 km, kombinovaná 306 km. Start je posunut na 12:00 hodin...

24.8. - 9:20
Pěknou neděli. V Křižanově je sice zatím dosti větrno, ale podle meteorologických předpovědí by se měl ten fučák odpoledne zklidňovat. Večer se trochu protáhl, někteří ještě brázdili moravské silnice, jiní v klidu při příjemné debatě popíjeli Martinem Marhefkou dovezený burčák (skvělý, přímo z Bzence) a podle zprostředkovaných zpráv došlo i na muzicírování.
Jak jste mohli postřehnout, nabízíme Vám ke shlédnutí oficiální výsledky 4. a 5. discipliny a "neoficiály šestky". Všimněte si času doletů klubové třídy!
Ve štábu je opět rušno, Jacek spočítal, že den už je dlouhý jenom 14 hodin a za 4 měsíce jsou Vánoce! A my ještě chceme letět pětistovky! Tak, a je to venku - vedení plánuje pro kombinované 500 km a pro klubovou 400 km. (Artur: "Díval se vůbec někdo ven, jestli je to vůbec reálný? Aby neměli vypnutí nad mraky!") Jirka šel operativně vyfotit "našponovanej pytel", takže vyčkáme věcí příštích. Jackovi se vůbec nelíbí pražský výstup a tiskárna nám odmítá poslušnost…
Briefing je plánován na 10:00 hodin, start zatím na 11:00. Jestli chcete být s námi, sledujte přímý přenos startů na webu!

  Oficiální výsledky 5.disciplíny - Klubová třída
Oficiální výsledky 5.disciplíny - Kombinovaná třída

  Oficiální výsledky 4.disciplíny - Klubová třída
Oficiální výsledky 4.disciplíny - Kombinovaná třída

23.8. - 21:30
Dnes jsme se načekali a po pravdě závodníci se dost nadřeli. Nebýt několika jedinců, mohli bychom šestou disciplinu vyhlásit disciplinou polní. Přílety jsme očekávali kolem 17:30, ale skutečnost byla jiná.
Vezmeme to od třídy kombinované, protože z jejich řad přicházely zprávy nejdříve. První hromadnější zprávy o přistáních v terénu zaznamenáváme v okolí otočného bodu Lanškroun (TB2, DJ, FX), další mobilně hlásí Moravskou Třebovou a následuje oblast kolem Svitav a Bystrého. Téměř nečekaně se nám v zorném poli zjevil Jirka Štěpánek (MT). Čas letěl, telefonátů přibývalo a doletů se jaksi nedostávalo. Nakonec se podařilo už jen Aleně Netušilové (AZ) a Márovi Pechancovi (ET).
Mezitím jsme netrpělivě sledovali západní obzor, dokonce byl zneužit i jihlavským směrem letící místní Vivat k podávání špionážních zpráv, ale stále marně. Po klubové třídě ani vidu, ani slechu. Doslova. A také začínají vyjíždět traňdáky - Jirka Valentr někde u Jihlavy, Ríša Jensen a Sláva Valečko na vzdáleném otočáku v Táboře, Martin Vnouček na Kameni… A tak jsme zprostředkovaně sledovali posun závodnické tlupy a doufali že doletí. V podvečer se zadařilo pouze a jenom devíti statečným.
Tak uvidíme, co dnešní bodové hodnocení způsobí v celkových součtech…Na neoficiální výsledky si ale musíte počkat pravděpodobně až do rána, my budeme zatím čekat na dojezdy.

Pozor! Pozor! Pozor!
Zítra se Vám pokusíme přiblížit atmosféru startů na mistrovství republiky v reálném čase, tj. přenosem z webové kamery. Čas startu bude samozřejmě upřesněn, tak si zítra dopoledne nezapomeňte otevřít naše stránky!
Ahoj!

 
 
 
  23.8 - 13:4
Zprávy o startu. Vyčkávalo se do 11:45 a pak to začalo. První jde nahoru klubová stále na variantu "A" 370 km. Posledním závodníkem startujícím v klubce je Aleš Trešl (CI). Na konec startovního pole třídy odložili jen Dana Nováková (X) a Karel Mareš (ZP). Odlet je otevřen ve 12:25, celý chumel se motá severovýchodně letiště.
Kombinované třídě byla změněna varianta a tak došlo k paradoxu: letí kratší trať než klubová! První v kombinované třídě startuje Miloš Dedera (L3) ve 12:08.
Starty dnes Pavel dokumentuje z prahu dráhy 140, tak se případně podívejte.

23.8. - 10:30
A vzhůru na koně! Briefing právě proběhl a teď se piloti porůznu rozutíkali taktizovat. Start je plánován na 11:00 hodin, při nedostatku termiky se bude start odkládat po patnácti minutách. Je jisté, že dnes se poletí v čisté.

23.8. - 9:30

Zdravíme a přejeme krásné ráno. Dnes to vypadá na plachtařsky vyvedený den, sice to prý bude asi v čisté, ale bude. Od rána se v hlavním štábu pracuje, a tak už máme všechno vymyšleno, nakopírováno a jenom Jacek zůstává u monitoru a čeká na "čerstvou Libuš". Pravděpodobně budou vyhlášeny dlouhé tratě (varianty A), tj. pro třídu klubovou polygon se dvěma otočnými body v délce přes 370 km; kombinovaná třída zřejmě poletí také "A" - polygon s pěti otočnými body v délce přes 500 km.
Braňo Jesenský se s námi podělil o zážitek ze svého polního přistání, kdy byl někde v místě službu konající hlídkou Policie ČR požádán o dechovou zkoušku. Vidíte, stojí nejen na silnicích, ale už hlídkují i na polích!

22.8. - 22:10
Dobrý večer, přinášíme poslední novinky z křižanovského zákulisí. V prvé řadě se zaměřte na zatím neoficiální výsledky 4. a 5. discipliny v kombinované třídě. Zjistíte, že oproti Vašim dřívějším navštěvám došlo ke změně. Sportovní komisí byla uznána podaná stížnost ve věci udělené penalizace. Jinak se všemožně snažíme urychlit zpracování výsledků klubky, ale bohužel se pořád čeká na posledního nedorazivšího. V poli dnes nakonec seděli dva - Petr Pánek (ten už tu je) a Juraj Penev s Pegasem (tak ten tu ještě není).

Také jsme poslali rychlého posla rozčeřit vody v baru a v předbaří (označení vymyslel sám barman) s bojovým úkolem získat zcela nenápadně usvědčující důkazy. Jak jsme pozorovali, foťák byl vtipně předán tomu nejsilnějšímu z nás zvanému Korba, ale jeho výkon nebyl zcela přesvědčivý. Další pokus byl lepší...

22.8. - 17:55
A už je skoro hotovo. Stalo se to, co jsme nechtěli. Dolety obou tříd se dály ve stejné chvíli. První se ze severovýchodního směru přiřítil "klubový" Petr Tichý (AE) a hned za ním "kombinovaný" Pavel Loužecký (CZ). Čas na oficiálních hodinách ukazoval 16:20. A začali se sypat. Je vidět, že všichni jsou "pretekári" kovaní a znalí, díky dobré domluvě se sami dokázali poskládat na dráhu a dalším na finále nepřekážet. Díky všem jménem Afisáků!
Protože se nám dosud nedařilo vyfotit pěkné dolety, vydal se Pavel osamocený do polí ke Kadolci a čekal, jak to budou žehlit. Jak patrno, doletový dvoukilometrový kruh je z hlediska letištního provozu dobrý, fotograf se ale musí rychle přesunovat.
Kombinovaná je doma celá - a určitě to budou závratné rychlosti, z klubky ještě chyběly čtyři kusy - ale ten zbytek má závratné rychlosti taky.


22.8. - 15:20

Určitě jste celí netrpěliví na novinky z dění. Tak posuďte sami: Závodníci stihli všechny předstartovní úkony, a to včetně Broňka, který si pro jistotu na briefingu vyžádal oficiální čas. Pokusili jsme se dokumentovat počáteční letovou fázi z pozice sedících v Brigadýru, tak se podívejte, jak hezky závodníkům ty starty dneska šly. Ale i naši pomocníci se celkem zapracovali, zvládneme odstartovat celé pole za padesát minut. Ale nechval dne před večerem...
Odstartováno bylo přesně ve 12:00 hodin. Klubová třída se na klasickou rychlostní trať mohla vydat už ve 12:43, ale pravděpodobně trochu čekali, až se zvednou základny. (Tou dobou se pohybovaly kolem 1200 m nad letištěm). Kombinovaná měla volno ve 13:10 a protože mají před sebou jenom 350 km, dá se také předpokládat, že vyčkávali. První přílety můžeme čekat okolo půl páté.
Při pohledu na nebe si Artur takřka v reálu "rve vlasy" a vykřikuje něco o krátkých tratích , ale teď už s tím nic nenadělá. Závodníci jenom musí doufat, že až tu (minimálně) pětistovku pískne, bude počasí alespoň " třístovkové"!

22.8. - 12:20
Tak už startujem.

Klubová třída na polygon 343,5km a kombinovaná polygon 354,7km.


  Oficiální výsledky 3.disciplíny - Klubová třída
Oficiální výsledky 3.disciplíny - Kombinovaná třída

  IGC - 4.disciplína (zip 1,9M)

21.8. - 23:10

Horákyně je tady a s ni výsledky klubovky.

  Oficiální výsledky 4.disciplíny - Klubová třída

21.8. - 22:00
Plníme slovo, neoficiální výsledky jsou tu, i když zatím pouze pro kombinovanou třídu. Horákyně totiž ještě nedorazila. Sedíme ve štábu, vymýšlíme rozumy a nesmysly a Jacek nám právě předvádí úžasný archiv snímků pořízených družicí NOAA a zpracovávaných na univerzitě v Bernu. O nádherné obrázky se toužíme s Vámi podělit zde.

21.8. - 20:50
A jsme zase zpět. A to doslova, protože naše informační spojení odmítalo poslušnost. Několik hodin byl náš "Huston" úplně vyřazen. A tak se formátovalo a všelijak blblo.
Výsledky předběžné prý budou co nevidět, tedy, jak tvrdí Mokoš do čtvrt hodiny jsou na světě a proto šetříme náš i Váš čas a Vy si pěkně počkejte. Z klubové třídy doletěli takřka všichni - nervy bývalých JZDˇáků tak zkouší na polích jenom Pavlína Horáčková a někde u Svitav pak Ivan Harašta. Jinak byli piloti s letem celkem spokojeni. Kombinované se vedlo také dobře, doletěli všichni odstartovaní (dnes překvapivě neletěl TB2 - Braňo Jesenský).
Letištní tlupa se také nenudila. Dlouhodobě u nás na závodech pobývá a pomáhá jihlavský paragán zvaný Bobr (jméno a příjmení neuvádíme, jednak ho tak nikdo nezná a jednak by se vztekal). A protože je Bobr mezi plachtaři už docela domestikovaný, dopřál si dnes dva seskoky z Blaníka. Docela dobrý ale bylo, že za doskočiště si podruhé předem a dobrovolně vybral "náš" křižanovský rybník. Rázem bylo molo plné neplatících diváků! Jak se tvářil nahoře a jak dole, posuďte sami!
Nezapomeňte, že brzy uveřejníme ty neoficiální výsledky!


21.8. - 14:15

A letíme. Doufáme, že Vás ještě nenudíme strohým popisem startů a odletů, ale pro formu: nakonec se odkládalo do 13:00, ale už ani o minutu víc. Všichni odstartovali v pohodě, jen Jardu Potměšila potkala ta neuvěřitelná věc, že se po napnutí přetrhlo vlečné lano. Pomocníci byli připraveni na vše a okamžitě se vytasili s lanem novým. Vizuálně se nám zdá, že základny se docela zvedly a mohla by to být povedená disciplina.
Aby jste také věděli, jací jsme milovníci přírody a entomologové, tohle saranče postupně přeskákalo celé startovní pole.

  IGC - 3.disciplína (zip 1,9M)

21.8. - 11:40

Krátká zpráva o vyhlášených tratích: klubka letí zase rychlostní přes tři oblasti (v následnosti bod Heralec, Jevíčko a Mostiště), délka mezi 94,4 km/361,3 km. Časový interval je určen ve variantě A na na 2:30 hodiny, případná varianta B bude zkrácena na 1:30.
Kombinovaná se má podle mínění vedení závodů poprat se stejným typem trati přes oblasti kolem (nebo za body) Měřín, Černá hora, Moravská Třebová. Délka trati se pohybuje od 115,4 km do maximálních 386 km. Časový interval je ve variantě A stanoven na 2:30, v kratší "béčkové" variantě pak 1:30 hodiny.
Start předpokládáme v pravé poledne. Přejeme závodníkům hodně zdaru a především hodně slunce, hodně kumulů a málo zastíněných oblastí s přeháňkami, které prý dnes na jihu hrozí…

21.8. - 9:30
Kolem šesté hodiny ranní (jak tvrdí očitý svědek Jirka Chromý, který se zrovna nacházel venku z teplé postele) začalo v Křižanově pršet. Zatažená obloha nás straší pořád. Proto vedení závodů posunulo briefing až na 11: 00 hodin. Vycházíme z Jackových nepříliš optimistických předpovědí. Jih Čech, Moravy a východ Moravy bude pravděpodobně celý den ovlivňován mělkou brázdou nízkého tlaku vzduchu a v tom zvětšenou oblačností s občasným deštěm nebo přeháňkami.


20.8. - 22:20

A copak se událo a děje v Křižanově? Je platná třetí disciplina. Souhrnné zpravodajství: klubovka doletěla takřka komplet - celých 19 pilotů a celých 19 kluzáků. Z toho plyne, že radosti a strasti polního přistání se dnes vychutnalo pět nadšenců. Podle úplně posledních pohledů přes rameno sportovních komisařů to vypadá na vítězství Jana Maretha (zvaného a známého jako Jordan), pak bude asi Kefa Kupec a Peťa Koutný. Musíme ale počkat alespoň na neoficiální výsledky a neoficiální výsledky musí počkat na návrat opozdilců. Nebo že by seděli v hospodě? A...právě dorazil Martin Vnouček: "Škoda slov, přitom cesta tam byla taková, jakou jsem asi ještě nezažil. Průměr jsem měl přes 117. Neuvěřitelný. Ale doplatil jsem na vlastní hamižnost". A už se stará kolik lidí nedolítlo…
Kombinovaná se asi trápila trochu víc. Bezvadná část prý byla mezi Kamenicí a Bítovem, ale návrat na třetí otočák - Želiv - se stal začátkem pasti. Překvapivě dost pilotů sedělo v prostoru Jihlavy. (Mezi námi, ráno Stanly Kubíček něco vykřikoval o vábení jihlavského Ježka, ale pravděpodobně jen rituálně očarovával své soupeře. Přece zrovna taková Alena by přece "ježkovskému syndromu" nepodlehla!) Jinak to bylo skoro půl na půl. Doletělo pilotů 13 a zbylých 12 jich sedělo. Úplně předběžně před vydáním neoficiálních výsledků to vypadá na výhru Toma Suchánka, nejrychlejším ale byl asi Mrazík. Bohužel máme také zprávy o poškození Laka 17 Tomáše Sedláčka (ZZ) při přistání do terénu (hodiny na strništi).

A nakonec pohádka "O krásné cyklistce".
"Bylo, bylo, dorazila na křižanovské letiště krásná cyklistka. Zastavila pod věží a jala se domlouvat si vyhlídkový let. Po menší strkanici na věži se jí zdárně ujali místní borci. I nedali jinak a pozvali jí na delší středeční návštěvu. Připravili si proslovy a jinak se vůbec těšili. Přijela, letěla, dokonce pobyla s námi na startu. A tak co myslíte: Dopadlo to dobře nebo špatně? Třeba ještě nějak dopadne! Dobrou noc!"

P.S.: Ahoj Jitko do Kanady, taky Tě moc zdravíme, je vidět, že česká holka se s českým Blaníkem sejde všude. Tak se měj. Pozdravy vyřizujeme. Pavel a Jana

  Oficiální výsledky 2.disciplíny - Klubová třída
Oficiální výsledky 2.disciplíny - Kombinovaná třída

20.8. - 13:30
A jsme tu zpátky ze startu. Trochu se vyčkávalo, až se zvednou základny, ale nepošlete závodníky na trať, když už jsou základny v osmi stovkách. Za chrousta byl pasován hlavní meteorolog a tak informace o vývoji stoupáků podávala hlava nejvíce pomazaná. Ve 12:10 bylo odstartováno - za závodníky se první vpřed rozjela Horáčková Pavlína (E7), posledním závodníkem na gridu byl v kombinované třídě Mára Pechanec (ET). Odlet klubové třídy otevřen ve 12:51, kombinovaná následuje ve 13:19. A letí...

20.8. - 10:40
Jsme krátce po briefingu. Plánování tratí v silně omezeném vzdušném prostoru se nakonec povedlo. Klubová třída letí ve variantě A rychlostní úlohu přes tři oblasti v čase 3:30 (ve variantě B se čas krátí na 2:30). Pohybovat se budou v okolí bodů Kámen, Boskovice a Zábřeh. A pak domů... Třída kombinovaná se dnes vydá na typově stejnou trať, ale s využitím pěti oblastí. Varianta A jim stanoví 4:00 hodiny, ve variantě B se čas na trati krátí na 3:00 hodiny. Odlétají také západním směrem do oblasti Kamenice, následuje Bítov, Želiv, návrat ke Křižanovu a area za bodem Černá hora. A také domů... Letu zdar! Start se chystá na 11.45.

Štáb byl našimi slovenskými kamarády upozorněn na to, že nejsou členy AK Martin, ale SGC (Slovak Glining Centrum) Martin. Už jsme tedy chytřejší a bereme na vědomí.

20.8. - 9:00
Ahoj, zdraví Vás tvůrci webových stránek mistrovství Pavel Holouš a Jana Koutná. Jsme rádi, že zaznamenáváme Vaše četné návštěvy na stránkách. Všechny případné pochvalné ohlasy, ale i nápady a Vaše názory si samozřejmě rádi přečteme na naší adrese pmcr@lkka.cz.
Díky za ně!

A teď zpět k dění. Podle meteorologa Jacka Keruma čeká dnes závodníky obtížná disciplina. Po přechodu systému studené fronty může být stále ještě hodně oblačnosti. Vedení závodu právě "vaří" více variant tratí - dle úniku informací v délkách mezi 200-500sty kilometry. Atmosféru ve štábu však koření momentální nemožnost vstřícné dohody s naším vojskem. A tak se plánuje spousta variant, telefonuje se, případně se na telefony čeká a hlavně tady padají silná slova!!! Tak držte organizátorům a posléze i závodníkům palce!

Mimochodem, už jste si našli svého koně na fotografickém tablu - hledejte v pravém sloupci. Předem na vysvětlení, zatím nám chybí vyfotografovat asi šest závodníků, ale před minulým letem jsme si většinou netroufli rušit jejich předstartovní soustředění. Dnes doplníme.



19.8. - 23:00
Neletový den strávili piloti volným odpočinkem. Někteří navštívili kulisy Divokého západu v nedalekém westernovém městečku Šiklův mlýn, někdo vyrazil na nákupy. Byli i tací, kteří nabírali sílu dopoledním i odpoledním spánkem a naspané body nyní "utrácí" v letištním baru. Prostě klasická náplň volného dne.
Jacek Kerum s blyštivým svitem v oku přišel oznámit, že do konce závodů bude vystaráno. Nevěštil sice z křišťálové koule, ale z podivně pohyblivých obrázků vysílaných ze všech možných vypuštěných (a nezaniklých) těles. Poletíme každý den! Tak ať se Termoska na to zařídí!
Malé vysvětlení od sportovních komisařů: letošní mistrovství republiky není bodováno podle tradičního tisícibodového systému, ale v souladu s Annexem A (odstavec 8.5.) podle kilometrového systému. Proto se Vám počet bodů zdá tak nízký.
Zároveň Vám předkládáme k možnému nahlédnutí IGC soubory letů všech závodníků, tak pilně studujte, jak kdo letěl a učte se, učte se, učte se...


  IGC - 1.disciplína (zip 1,5M)
IGC - 2.disciplína
(zip 2,1M)

Již zítra velké překvapení: tvůrci těchto stránek se opravdu rozhodli vystoupit z anonymity!
P.S. pro Jolanu: Tričko má pořád žlutý.


19.8.
- 10:30
Všichni piloti se před půl hodinou schází na pravidelném briefingu. Zahajujeme vyhlášením vítězů první discipliny, neboť platnosti nabyly oficiální výsledky. V klubové třídě zvítězil Richard Jensen (ASW 19) z AK Zbraslavice, ve třídě kombinované létající kapitán naší reprezentace Petr Krejčiřík (Ventus) z AK Hranice. Jejich úspěch je po zásluze oceněn a my jsme rychle zjišťovali, jestli věří na šťastný předstartovní rituál:

     
  Richardovi se na letošních závodech osvědčuje systém konzumace dvou kusů dobře ohřátých debrecínek. Pozn.: Trička střídá.
     
  Petr se po úspěšném letu snaží dodržovat to, co se osvědčilo, ale zarytým zastáncem rituálů není. Pozn.: Trička a ponožky střídá.

Vzhledem k postupu četných frontálních rozhraní směrem k nám je ředitelem závodu vyhlášen neletový den.

  Oficiální výsledky 1.disciplíny - Klubová třída
Oficiální výsledky 1.disciplíny - Kombinovaná třída

19.8. - 9:30
Den třetí.
Po deštivé noci nastává pro mnohé závodníky rychlé probuzení. Oproti včerejšímu nočnímu zpravodajství opravujeme některé výsledky. Po kontrole záznamových zařízení přistoupil hlavní rozhodčí Jirka Mokoš k nepopulárním opatřením. Z důvodu narušení publikovaného TMA je devíti závodníkům ukončen let v místě narušení (zhruba na 100 km plánované trati). Bohužel se narušení týká i několika "předních koní". V klubové třídě jsou postiženi Míša Lešingr (LL), Jirka Valentr (79) a dokonce i Daneš Grula (BH), který včera hrdinně doletěl až na letiště! V kombinované třídě je situace stejně neradostná. Bodovou ztrátou je zde postižena dokonce šestice závodníků. Kompletní neoficiální výsledky ze včerejší discipliny právě publikujeme.
Situace v našem plánovacím, vyhodnocovacím a částečně i tiskovém středisku je teď plná ruchu a práce. Probíhá plánování třetí discipliny. I přes ne úplně dobré "Jackovy" meteorologické vyhlídky nás nesmí nic zaskočit. Briefing je svolán na 10.00 hodinu…



18.8. -
22:30
Poslední dnešní zprávy z Křižanova. Podle aktuálního sčítání provedeného komisaři uvádíme, že: ze třídy klubové doletělo celkem pět závodníků a z třídy kombinované jedenáct závodníků. Ti, kteří už dorazili celkem vyčerpaně zapadají do prostor "komunikačního centra" v křižanovském baru. Venku už prší a my stále ještě čekáme na další loggery a GPS. Pilně však pracujeme na zpřístupnění fotodokumentace z předváděcího startovního mola. A protože je ráno moudřejší večera, a protože dosud nemáme k dispozici vše, naleznete zde neoficiální výsledky druhé discipliny zítra ráno. Ahoj!

18.8. - 19:30
Na pár hodin jsme se odmlčeli. Nekonečné minuty jsme však trávili vyhlížením "našich"závodníků, protože přece jen jsme je dnes předhodili do jámy lvové. Ale, navzdory rozsáhlým oblastem střední oblačnosti se podařilo a už teď můžeme uvést, že disciplina je v obou třídách platná.
Prvním, kde protnul pásku, byl závodník kombinované třídy Marek Pechanec. Podle našich údajů se tak stalo v 17.35. O zhruba 25 minut později ho následuje Alena Netušilová a hned za ní Petr Krejčiřík. Řada dlouhánů postupně přibývá. Máme však již i zprávy, že někteří přistáli na letišti v Ústí nad Orlicí. Účast závodníků v dresu kombinovaných tedy nebude v nejbližších hodinách stoprocentní…
Takřka přesně o hodinu později, přibližně v 18.35 hod. přistává první dvojice z klubové třídy - Jarda Tomaňa a Petr Koutný. Pod silně zataženou oblohou, kdy se k nám z jihozápadu blíží hrana studené fronty s výraznými bouřkami dolétá další "klubová"trojice: Daneš Grula, Karel Mareš a Martin Vnouček. Bohužel, pravděpodobně dlouhé přeskoky v zastíněných oblastech se staly osudnými převážné většině klubovek.
Bouřky jsou tu, jdeme nacpat do hangáru co se dá! Tak zatím ahoj, v nejbližší možné době (až se nám navečeří sportovní komisaři a až přijedou piloti upadlí do polí) uveřejníme neoficiální výsledky.

18.8. - 14:40
Do discipliny odstartovala jako první tradičně třída klubová ve 11.45. První na gridu dnes stojí Aleš Trešl v těsném závěsu následován Honzou Marethem. Původně plánovaný start v 11.15 byl po hlášeních podávaných chroustem Mokošem v A1 posunut o celých půl hodiny. I přes výkřiky závodníků, kteří svými mobilními cestami zjistili, že v Soběslavi už prší, byli nezlomným ředitelem soutěže Arturem Vaverkou posláni na trať.
Cesta na západ je tedy volná. O volném nebi plném cumulů se však hovořit nedá… Start probíhá takřka beze všech problémů, výjimkou je pouze start Miloše Dedery v kombinované třídě, který hlásí problémy s vypnutím vlečného lana. Brigadýr proto míří s Milošem k letišti, ale pravděpodobně zásahem vyšší moci se vypnutí daří a závodník se připojuje ke kroužícímu hejnu. Situace směrem západním se opticky nijak nevylepšuje, naopak evidentně oblačnosti přibývá. Prvním, kdo hlásí přistání mimo letiště vzletu, je Petr Stárek se svým mazlíkem 66, který se neúmyslně rozhodl vyzkoušet jihlavskou trávu. Transportní družstvo už vyjíždí…

18.8. - 13:00
Dnešní disciplíny - klubovka 353,5km a kombinovaná 457km

18.8. - 9:40
Den druhý. Organizátoři na základě Jackovy optimističtější předpovědi pro dnešní den chystají rychlostní tratě, v obou třídách přesahující 300 km. Věříme, že dnešní den se povede. Briefing začíná v 10.00 hod., grid bude uzavřen v 11.00 hod. a předpoklad zahájení startu je ohlášen na 11.15 hod. Další informace Vám přineseme ze startu závodu.


17.8. - 22:40
A protože sportovní komise neúnavně počítá a láduje počítače přinášíme první aktuální, zatím však pouze předběžné, výsledky po první disciplině.
V klubové třídě zvítězil Richard Jensen s ASW 19, který vzdálenost 199,3 km uletěl rychlostí 90,22 km/hod. Za svůj výkon získal vítěz 235 bodů. Pouze o dva body méně má podle předběžných výsledků druhý Petr Tichý (vzdálenost 199 km rychlostí 89,73 km/hod.). Na místě třetím se umístil Martin Vnouček (vzdálenost 193,8 km rychlostí 85,52 km/hod.).
Kombinovanou třídu předběžně vede Petr Krejčiřík, který vzdálenost 244,3 km uletěl rychlostí 94,67 km/hod. Získal 297 bodů. O bod méně má dle předběžných výsledků Tomáš Suchánek (vzdálenost 250,6 km rychlostí 90,94 km/hod.). Domácí Marek Pechanec obsazuje předběžně místo třetí (vzdálenost 267,5 km rychlostí 107 km/hod). Sledujte dále naše zprávy, po vydání oficiálních výsledků budou zveřejněny na této stránce. I přes zprvu nepříliš optimistické vyhlídky se tedy vcelku bez problémů podařilo uletět první disciplinu. Z celého startovního pole nedoletěli čtyři závodníci.
Bohužel při přistání do terénu došlo k poškození větroně VSO 10 (startovní znak 63). Podle našich informací neutrpěl pilot žádné zranění. A tak zatímco sportovní komise kontroluje výsledky, piloti si jako obvykle vyměňují bohaté zkušenosti ze svého (zpravidla leteckého) života.

17.8.-
16:45
16.27. hodin. To je předběžný čas doletu prvního závodníka z klubové třídy. Kruh o poloměru 2 km protnul Zip - Jarda Tomaňa a následně pak Petr Koutný. Jen v rychlosti jejich zážitky: "Rameno do první oblasti horší, pohybujeme se na 3/4 metrech, poslední stoupák ale točíme na třímetru do dvou tisíc." Kluci už přinášejí první loggery ke stažení, na chvíli tedy přerušujeme naše zprávy a jdeme vyčkávat prvních příletů kombinované třídy.

17.8.- 14:30
A bylo odstartováno. Prvním závodníkem startujícím na letošním Mistrovství republiky ČR v Křižanově je Ivan Novák následován vzápětí Petrem Stárkem ve 13.15 hodin. Poslední z pětadvaceti soutěžících klubové třídy vzlétá ve 13.39. Snad v jediném stoupání v oblasti Svaté hory vyčkávají na otevření odletu. Krátce na to nám ve spolupracujících skupinkách mizí západním směrem… Ze země to vypadá, že kdo se vydá dříve, má šanci. Držíme palce! Kombinovaná třída mírně zápolící s vodní zátěží startuje ve 13.44. Největší zážitek ze startu má pravděpodobně vlekař Michal Šťastný, který nabývá dojmu, že za jeho Brigadýrem zůstává krycí dýmová clona. Velice rychle však zjišťuje, že pilot větroně operativně vypouští vodní zátěž již během startu! Po startu posledního závodníka je odlet kombinované třídy určen na 14.31. Vyčkávací taktiku volí Lenka Kuthanová … O tom, jak se jeden dře v eroplánu a jiný spokojeně spí se můžete přesvědčit na našem obrázku.


17.8. 11:30
Neděle. Den první.
Ráno se překvapeně budíme pod oblohu, kterou Martin Vnouček charakterizuje jako cirrodeku. Jacek hledá správné optimistické obrázky a stahuje a stahuje… Piloti, kteří včera nestihli všechny nutné procedury strkají větroně na váhu a někteří se přece jen odhodlávají k přepravě éra na grid. Ten je stanoven na dráhu 140. Desátá hodina se nese ve znamení prvního briefingu a plánovaného vyhlášení discipliny pro obě třídy. Vzhledem k tomu, že prvním bodem briefingu je porada závodníků ve věci změny odletové procedury, organizátoři jsou nuceni s vyhlášením trati počkat na výsledek hlasování. Většinou závodníků je schválena změna propozic v bodu odletová procedura a to na ověřený systém odletové pásky se středem ve vyhlášeném odletovém bodu s celkovou délkou 6 km. Pomocníci - administrátoři - ostřelhbitě vyrážejí kopírovat informace o trati. Meteorologická situace se zatím příliš nelepší a tak jsou využívány Špiónovy služby při nahrávání nově doplněné databáze bodů do loggerů. Zcela aktuálně je posunut start na 13.00 hodin.

17.8. - 11:00

  Kompletní startovní listina



16.8.
Den přede dnem prvním. Jestliže ještě v ne zcela dávné minulosti býval vyplněn četnými přílety účastníků, nyní se zdárně a často přáší za kočáry na letištní příjezdové cestě. Přibývá letadel, transportérů, karavanů, stanů v kempu a známých tváří. Je vidět, že řada závodníků v minulém roce nezahálela, soudě podle zvýšeného počtu nemluvňat a batolat. Mnozí piloti také využívají možnosti dané dnešním počasím a po registraci do závodů vyrážejí na tratě.
Na zemi se zatím skupina "křižanováků", zvaná také registrační skupinou, věnuje vážení a převažování větroňů klubové třídy. Při zkušebním převažování registrační komise bylo jednoznačně zjištěno, že ji nelze prohlásit a uznat lehkou, neboť takovou hodnotu přítomná váha prostě neznala.
Takřka přesně úderem osmé hodiny večerní se závodníci schází na prvním briefingu. Stručné seznámení závodníků se základními organizačními pravidly pobytu, pohybu a dalšího konání na letišti po dobu celých závodů předchází delší debatě, která se týká změny vydaných propozic (zejména v části řešící systém příletové a odletové procedury). Veškeré ohlasované změny jsou aktuálně zapracovány a dostupné na odkazu propozice.
A tak sportovní komise pokračuje ve svém snažení zpracovat vše nutné (tj. vymyslet vhodné odletové pásky), Jacek odmítá věštit budoucnost, piloti se pilně chystají na první disciplinu, Dana Nováková chce "patnáctku" do hangáru a Petr Pánek věci z letadla ven… A tak nám přejte dobrou první noc.




 
   
  TISKOVÉ ZPRÁVY
  TABLO
 
  Naši sponzoři
 
 
   
 
 
 

 

 
 
   
© Plachtařské mistrovství České republiky 2003 - pmcr@lkka.cz