|
1.
Místní propozice PMČR 2005
1.1. Závazná ustanovení
Soutěž je pořádána v souladu se Sportovním řádem
FAI (všeobecný díl, díl 3 - bezmotorové létání,
Annex A).
Tyto Místní propozice jsou doplňkem platného Annexu
A ke Sportovnímu řádu FAI, dílu 3, a jeho českému
překladu.
Pro pořádání a organizaci soutěží pořádaných pod
hlavičkou AeČR (a jeho Plachtařské komise) platí
další závazná ustanovení, stanovená v Soutěžním
řádu AeČR a v zápisech ze zasedání Plachtařské komise
AeČR. Jednotlivé dokumenty a ustanovení mají prioritu
platnosti v následujícím pořadí:
1. Tyto Místní propozice
2. Zápisy z Plachtařské komise AeČR
3. Soutěžní řád AeČR pro bezmotorové létání (ze
dne 23.11.2003, se zapracovanou změnou č. 1 ze dne
1.1.2005 - dále jen SŘ)
4. Anglická verze Annexu A (vydání 1.10.2002, se
zapracovanou změnou č. 2 ze dne 1.3.2004) - vyjma
odstavců týkajících se výlučně pořádání mezinárodních
mistrovství a týmových soutěží
5. Český překlad poslední platné verze Annexu A
(znění v anglickém jazyce má v případě sporu přednost)
A. Údaje o soutěži
1.2. Název soutěže
Otevřené Plachtařské mistrovství České republiky
2005
1.3. Místo konání soutěže - údaje o letišti
Místem konání soutěže je Letiště Křižanov - LKKA
Zeměpisná šířka (Latitude): N 49°22'06''
Zeměpisná délka (Longitude): E 016°06'58''
Nadmořská výška: 559 m/1834 ft
Dráhy: 140°/320° (720 m, tráva)
Frekvence AFIS (LKKA INFO): 122,200 MHz
Soutěžní frekvence: 124,250 MHz
1.4. Časový rozvrh soutěže
Termín oficiálních přihlášek a zaplacení vkladů:
10.5.2005
Termín pro změnu třídy: 21.5.2005
Registrace: 21.5.2005 (So) od 12:00 do 19:59
Porada účastníků soutěže: 21.5.2005 (So) ve 20:00
Oficiální zahájení + 1. briefing: 22.5.2005 (Ne)
v 10:00
Soutěžní období: 22.5.2005 (Ne) - 4.6.2005 (So)
Závěrečná párty: 4.6.2005 (So) ve večerních hodinách
Oficiální ukončení soutěže, vyhlášení výsledků:
5.6.2005 (Ne)
Odjezdy a odlety: 5.6.2005 (Ne)
1.5. Organizátor soutěže
(Údaje pro korespondenci a zaslání přihlášek)
Organizátorem soutěže je z pověření AeČR Aeroklub
Křižanov
Adresa: Aeroklub Křižanov
Letiště
594 51 Křižanov
Telefon: (+420) 566 543 488
Telefon GSM: (+420) 724 020 742
Fax: (+420) 566 543 207
E-mail: pmcr@lkka.cz
(PMČR 2005) lkka@lkka.cz
(AK Křižanov)
Web: www.lkka.cz/pmcr2005 www.lkka.cz
Bankovní spojení: GE Capital Bank, Velké Meziříčí
číslo účtu: 9602106-604/0600
1.6. Organizační štáb soutěže
Předseda organizačního štábu: Artur Vaverka (+420
602 742 652, artur@lkka.cz)
Ředitel soutěže: Artur Vaverka
Zástupce ředitele soutěže: Leo Novák (+420 602 181
041, lnov@cce.cz)
Hlavní rozhodčí: Leo Novák
Task Setter: Artur Vaverka
Jaromír Hammer
Jacek Kerum
Technik: Michal Šťastný
Hospodář: Artur Vaverka
Meteorolog: Jacek Kerum
1.7. Jury
Předseda jury: Jiří Cihlář
Členové jury: Jacek Kerum
Pavel Koudelka
B. Všeobecné
1.8. Cíle soutěže
Hlavní cíle Plachtařského mistrovství ČR 2005
(dále jen PMČR 2005) jsou:
" určit Mistry ČR pro rok 2005 v kategoriích:
" Mistr ČR v klubové třídě
" Mistr ČR v kombinované třídě (případně
ve třídách FAI, pokud budou otevřeny)
" Mistryně ČR v jednotlivých třídách
" výběr soutěžících pro reprezentační družstvo
AeČR v roce 2006 na základě pravidel platného
Soutěžního řádu (SŘ)
" stanovit nominaci na soutěže v roce 2006
" podporovat a propagovat bezmotorové létání
na území ČR
" porovnat výkonnost jednotlivých soutěžících
- účastníků PMČR 2005
1.9. Třídy soutěže
Na základě platného SŘ se bude PMČR 2005 konat
v těchto třídách:
1.9.1. Klubová třída s handicapem
Soutěže Klubové třídy se mohou zúčastnit pouze
kluzáky splňující podmínky odstavce 7.7.6. Sportovního
řádu FAI, dílu 3 (dále jen SC3) a zařazené do
indexového listu DAeC.
Soutěže Klubové třídy se mohou zúčastnit všechny
kluzáky s indexem DAeC rovným nebo nižším 106.
Soutěžní tratě Klubové třídy budou vyhlašovány
na kluzák s indexem DAeC 100
(ASW-19).
Vodní přítěž není povolena.
1.9.2. Kombinovaná třída s handicapem
Soutěže Kombinované třídy se mohou zúčastnit všechny
kluzáky zařazené do indexového listu DAeC.
Soutěžní tratě budou vyhlašovány na kluzák s indexem
DAeC 108 (Discus).
Vodní přítěž je povolena.
1.9.3. Rozdělení Kombi třídy na třídy FAI
Kombi třída může být dále rozdělena do tříd Std,
15m, 18m a Open za podmínek stanovených platným
SŘ. Případné rozdělení Kombi třídy na třídy FAI
bude oznámeno po registraci všech účastníků soutěže
na poradě všech účastníků dne 21.5.2005.
1.10. Handicapový faktor
Pro porovnání výkonnosti kluzáků různých typů
slouží jejich Handicap H.
Soutěž bude bodována za použití vzorců, obsahujících
handicapový faktor.
Základem pro stanovení handicapů je Indexový list
německého aeroklubu DAeC, dostupný na webové adrese
http://www.daec.de/downfiles/se/dmst-wo-2005.pdf.
Pro účely soutěže bude platit poslední platná
aktualizace indexového listu DAeC uveřejněná ke
dni zahájení soutěže 21.5.2005.
Pokud není typ kluzáku uveden v listu DAeC, bude
použit handicap kluzáku uvedený v pravidlech CPS
pro soutěžní rok 2005. Handicapy těchto kluzáků
budou upřesněny na poradě účastníků soutěže dne
21.5.2005.
1.11. Platnost soutěže
Pro platnost soutěže platí všechna ustanovení
platného SŘ, především pak
odstavce 6.4.
Minimální počet soutěžících startujících ve třídě
nutný pro její otevření a pro vyhlášení Mistra/Mistryně
republiky v dané třídě je 10.
Disciplína je bodována za předpokladu, že minimálně
25% soutěžících ve třídě,
kteří v daný den provedli soutěžní vzlet, přesáhne
100 km handicapované vzdálenosti.
Mistrovství je v každé třídě platné při odlétání
minimálně 4 bodovaných disciplín v soutěžním období
od 22.5. do 4.6.2005.
Neplatnost Mistrovství v jedné třídě neovlivňuje
platnost Mistrovství v ostatních otevřených třídách.
1.12. Vyhlášení výsledků
Na základě konečného pořadí v jednotlivých třídách
bude vyhlášen pilot/pilotka na prvním místě Mistrem/Mistryní
v dané třídě.
Pokud se na prvním místě ve třídě neumístní žena,
bude první žena v celkovém pořadí třídy vyhlášena
Mistryní třídy.
Pokud první místo obsadí zahraniční účastník/účastnice,
je vyhlášen/a mezinárodním Mistrem/Mistryní a
pilot/pilotka ČR na nejlepším místě je vyhlášen
Mistrem/Mistryní ČR.
1.13. Pravidla létání a bezpečnost letu
" soutěžící musí dodržovat pravidla letu
VFR
" létání v mracích je zakázáno
" za letu je pilot povinen vyhnout se všem
prostorům označeným jako nebezpečné, zakázané,
nebo omezené, vyjma prostorů stanovených na briefingu
" minimální výška letu ve čtvrté zatáčce
je 50 m AGL
" na briefingu mohou být stanovena další
pravidla upravující bezpečnost letového provozu
" nebezpečné létání bude penalizováno dle
odstavců 8.8. a 8.9. Annexu A (List standardních
penalizací) a odstavce 1.44. těchto Místních propozic
C. Soutěžící
1.14. Vklad
Vklad soutěžícího je 4.900,- CZK.
Vklad musí být zaplacen nejpozději do 10.5.2005
složenkou nebo bankovním převodem na účet Aeroklubu
Křižanov uvedený v odstavci 1.5. těchto Místních
propozic.
Jako variabilní symbol uvede soutěžící své rodné
číslo. Variabilní symbol slouží k identifikaci
platby soutěžícího.
Z vkladu bude kryto startovné na krytí organizačních
výdajů.
Všem soutěžícím bude u AK Křižanov zřízeno osobní
konto. O stavu konta budou soutěžící průběžně
informováni. Na konci soutěže bude s každým soutěžícím
provedeno konečné vyúčtování.
Povinností soutěžícího je mít u AK Křižanov neustále
kladné konto. V případě záporného konta může být
soutěžícímu odepřen soutěžní vzlet.
Soutěžící může na účet AK Křižanov zaslat finanční
částku nad rámec vkladu, která mu bude automaticky
připsána na osobní konto.
1.15. Nominace
Nominace soutěžících na PMČR 2005 byla provedena
na základě platného SŘ v zápisu z PK dne 16.10.2004,
bod 4, a zápisu z PK dne 20.2.2005, bod 6.
Soutěže se mohou zúčastnit i soutěžící podle pravidel
Volné nominace dle bodu 6.6.7. platného SŘ. Soutěžící
využívající Volné nominace musí doložit platnost
své nominace.
Soutěže se mohou zúčastnit i zahraniční účastníci
podle bodu 6.6.6. platného SŘ.
1.16. Celkový počet povolených přihlášek
Kapacitní omezení letiště Křižanov je 65 soutěžících
kluzáků. Při vyšším počtu přihlášených soutěžících
může organizátor odmítnout účast volně nominovaných
a zahraničních účastníků.
Maximální počet soutěžních kluzáků v jedné třídě
je 50.
1.17. Přihlášky
Přihlášky na PMČR 2005 budou registrovány elektronicky
přes webovou stránku www.lkka.cz/pmcr2005.
Na vyžádání bude nominovaným soutěžícím a náhradníkům
zaslána přihláška ve formě papírové.
Přihláška soutěžícího musí být elektronicky zaregistrována
nejpozději do 10.5.2005.
Vklad musí být zaplacen nejpozději do 10.5.2005.
1.18. Propozice
Propozice soutěže budou publikovány pouze v elektronické
formě na webové stránce soutěže www.lkka.cz/pmcr2005.
1.19. Doklady soutěžícího
1.19.1. Soutěžící předloží při registraci tyto
osobní doklady:
" platný průkaz pilota kluzáků
" platné osvědčení o zdravotní způsobilosti
(alespoň MCC2)
" platný průkaz radiofonisty
" zápisník letů
" průkaz člena AeČR s platnou známkou létajícího
člena pro rok 2005, nebo platnou sportovní licenci
FAI pro rok 2005
1.19.2. Soutěžící předloží při registraci tyto
doklady o kluzáku a vybavení:
" palubní deník kluzáku
" platné potvrzení o údržbě
" osvědčení o letové způsobilosti kluzáku
platné alespoň do 5.6.2005
" osvědčení o zápisu kluzáku do leteckého
rejstříku
" osvědčení o zaplacení povinného ručení
kluzáku alespoň na dobu soutěže (od 21.5. do 5.6.2005),
na částku nejméně 1.000.000, CZK s platností pro
ČR
" platné povolení letadlové radiostanice
" záznamník padáku s platným balením alespoň
do 5.6.2005
" cejchovní křivku ke GNSS FR, která není
starší 2 let
Organizátor soutěže doporučuje havarijní pojištění
kluzáku na dobu soutěže s platností pro tuto soutěž.
D. Technické požadavky
1.20. Zařízení pro kontrolu letu
Pro kontrolu letu může být použito pouze zařízení
GNSS FR splňující požadavky
bodu 5.4. Annexu A.
Seznam schválených zařízení GNSS FR je uveden
na webové stránce FAI http://www.fai.org/gliding
pod odkazem GNSS FR.
Soutěžící musí zajistit pro své GNSS FR zdroj,
napájecí a datový kabel sloužící pro download
dat do PC.
Ke GNSS FR musí pilot doložit cejchovní křivku,
která není starší 2 let.
Plachtařská komise AeČR může povolit zařízení
splňující požadavky pro GNSS FR, dosud však neschválená
FAI pro tento účel. Pro tento účel bude na PMČR
2005 povoleno používání zařízení GNSS FR ReCo,
u kterého byla zahájena homologace u GFAC IGC
FAI.
Procedura manipulace s GNSS FR bude upřesněna
na poradě účastníků soutěže dne 21.5.2005.
1.21. Záznam o letu
Záznamy o letu - IGC soubory - mohou být po soutěžním
letu předány oficiálnímu pozorovateli buď v GNSS
FR, nebo na elektronických záznamových médiích,
jako jsou SD/CF datové karty, USB/Flash disky,
Floppy diskety 3,5".
IGC soubory musejí mít platnou integritu dat.
Odevzdávané záznamové médium, případě GNSS FR,
musejí být označeny buď celým jménem, nebo startovním
číslem soutěžícího.
V případě sporu musí soutěžící dodat GNSS FR k
opětovnému downloadu a ověření dat.
Doporučujeme soutěžícím nemazat Záznamy o letu
z paměti GNSS FR až do doby zveřejnění oficiálních
výsledků letového úkolu.
1.22. Letecká mapa
Každý soutěžící musí být vybaven aktuální leteckou
mapou zobrazující platnou ICAO situaci území ČR
a obsahující všechny prostory důležité pro letecký
provoz.
1.23. Přístroje umožňující let za IFR,
nebo v mracích, musí být buď vymontovány z kluzáku
nebo musí být prokazatelně znemožněna jejich funkce.
1.24. Požadavky na protikolizní značení kluzáků
Reflexní protikolizní značení soutěžních kluzáků
není nařízeno, je ale doporučeno.
1.25. Postupy pro kontrolu hmotnosti letadla
Hmotnost kluzáku nesmí překročit maximální povolenou
vzletovou hmotnost kluzáku stanovenou letovou
příručkou při dodržení ustanovení odstavce 4.2.
Annexu A.
Kluzáky klubové třídy musí celou soutěž absolvovat
při letové hmotnosti, s kterou odstartovali do
1. soutěžního úkolu.
Organizátor může před vzletem kontrolovat vzletovou
hmotnost kluzáků.
E. Všeobecné letové postupy
1.26. Jednotky
Oficiální čas soutěže: středoevropský letní čas
(SELČ)
Rychlost: km/h
Rychlost větru: kt
Síla stoupání: m/s
Výška: m, ft, FL (×100 ft)
QFE m, ft (AAL)
QNH m, ft (MSL)
QNH Altitude ft (MSL)
Letová hladina (Flight Level) FL (×100 ft) (výškoměr
na 1013,25 hPa)
Vzdálenost m, km
1.27. Frekvence a radiová korespondence
Dispečer AFIS (LKKA INFO) bude po celou dobu soutěže
na frekvenci 122,200 MHz. Na této frekvenci budou
probíhat soutěžní vzlety a přílety. Na této frekvenci
bude veškerý letový provoz probíhající v ATZ LKKA.
Na soutěžní frekvenci 124,250 MHz budou vydávány
informace a pokyny k soutěžnímu úkolu (informace
o vzletu posledního závodníka, čas do otevření
odletu, otevření odletu, informace o případném
zrušení letového úkolu, apod.). Organizátor bude
na této frekvenci neustále na poslechu. Tato frekvence
bude sloužit jako bezpečnostní a může být použita
např. na předání tranzitu po přistání do terénu.
Pořadatel si vyhrazuje právo stanovit pro soutěžní
lety frekvence, na kterých je komunikace soutěžících
zakázána. Tyto frekvence budou stanoveny na briefingu.
F. Letové úkoly
1.28. Typy vyhlašovaných letových úkolů
Během PMČR 2005 budou vyhlašovány tyto letové
úkoly:
" Racing - rychlostní lety po deklarované
trati
" Speed/AA - rychlostní lety přes AA (oblasti)
V průběhu soutěže bude organizátor volit oba typy
letových úloh tak, aby žádná z nich nebyla použita
při více než 67 % soutěžních dnů Mistrovství.
G. Soutěžní postupy
1.29. Hranice letiště
Hranice letiště Křižanov jsou stanoveny komunikacemi
a polními cestami v okolí VPP LKKA. Graficky jsou
hranice letiště Křižanov stanoveny Přílohou 1.
1.30. Hranice soutěžní oblasti
Jsou stanoveny státními hranicemi České republiky
a platnou ICAO situací upřesněnou na briefingu.
Narušení hranic soutěžní oblasti je považováno
za narušení zakázaného prostoru a tím i penalizováno.
Graficky jsou hranice soutěžní oblasti stanoveny
Přílohou 2.
1.31. Vzdušný prostor
Pro kontrolu narušení omezených a zakázaných prostorů
budou použity oficiální soubory se vzdušným prostorem
ČR zpracované PK AeČR pro rok 2005, platné od
14. dubna 2005.
1.32. Porada účastníků soutěže
Před zahájením soutěže dne 21.5.2005 ve 20:00
svolá organizátor poradu všech soutěžících a účastníků
soutěže, na které budou doplněna pravidla soutěže
a vysvětlena organizace a zvláštnosti letového
provozu na letišti Křižanov.
Účast všech soutěžících na této poradě je povinná.
1.33. Briefing
Briefing se bude konat každý den zpravidla v 10:00
hodin. Budou na něm podávány informace týkající
se denního úkolu, meteorologické informace, informace
o omezeních ve vzdušném prostoru, případně jiné
důležité informace.
Termín briefingu může organizátor posunout dle
aktuální situace. Tuto změnu oznámí účastníkům
soutěže včas a vhodným způsobem.
Účast na briefingu je povinná pro všechny soutěžící.
Výjimky povoluje ředitel soutěže.
1.34. Plnění vodou
Organizátor zajistí plnící místa s hadicemi pro
plnění vodou. Pro urychlení procedury plnění vodou
doporučuje soutěžícím zajistit si vlastní kanystry.
1.35. Grid
Transporty kluzáků na Grid si soutěžící zajišťují
individuálně.
Soutěžní kluzáky musejí být na Gridu před časem
stanoveným organizátorem.
Pokud nebude kluzák na Gridu ve stanoveném čase,
může být soutěžícímu zamezeno organizátorem v
umístění kluzáku na Gridu do doby bezpečného ukončení
vzletů ostatních soutěžních kluzáků.
Kluzáky budou pro zjednodušení rovnány na Gridu
v takovém pořadí, aby byla dodržena vylosovaná
řada startovního pořadí soutěžícího.
Vypouštění vodní přítěže na Gridu je povoleno.
V době hromadného vzletu a přistání musí být všechna
vozidla umístěna mimo vzletový a přistávací pás
(VPP) na místě vyhrazeném organizátorem.
Všechna vozidla se budou po VPP pohybovat s rozsvícenými
tlumenými světly.
1.36. Aerovleky
Cena aerovleku do 600 m AAL činí 499,- CZK.
Soutěžící kluzák se vypne ve stanoveném místě
vypnutí po zamávání křídel vlečného letounu, nebo
po vlastní úvaze po dosažení stanovené výšky 600
m (AAL) LKKA.
Pokud se soutěžící vypne z vlastní vůle dříve
(v menší výšce, nebo mimo stanovený prostor vypnutí),
potom musí učinit taková opatření, aby nezkřížil
trasu vlečných letadel během soutěžních vzletů.
Nedodržení tohoto pravidla může být považováno
za nebezpečné létání.
1.37. Vzlety motorových kluzáků
Motorizované kluzáky se mohou soutěže zúčastnit
v obou třídách (Klubové a Kombi) za předpokladu,
že mají plně funkční zařízení zaznamenávající
chod motoru ve spojení s GNSS FR.
1.37.1. Postupy pro motorové kluzáky
Jestliže je vzlet uskutečněn vlastní pohonnou
jednotkou, pak musí být tato jednotka vypnuta
v určeném prostoru vypnutí pod maximální výškou
vypnutí.
Motorizované kluzáky musí při letu do prostoru
vypnutí sledovat trajektorii letu vlečných letounů.
Pokud není motorizovaný kluzák schopen samostatného
vzletu, musí soutěžící co nejdříve po vypnutí
spustit pohonnou jednotku tak, aby byla dokladována
funkčnost systému zaznamenávající chod motoru.
Toto spuštění nesmí být delší než 2 minuty a musí
být uskutečněno v oblasti vypnutí.
V případě požadavku dalšího soutěžního vzletu
musí před jeho uskutečněním motorový kluzák přistát
bez spuštění své pohonné jednotky.
Soutěžní let bude považován za ukončený v místě,
ve kterém byla pohonná jednotka spuštěna.
1.38. Odletová procedura
Pro odlety bude použita procedura Odletové pásky
dle odstavce 7.4.2.b.(i) Annexu A.
Celková délka odletové pásky je 12 km (6 km na
každou stranu) se středem v definovaném výchozím
bodu tratě (VBT).
Odletová páska bude otevřena vždy 20 minut po
startu posledního soutěžícího ve třídě v platném
startovním pořadí.
Příklad odletové procedury je v Příloze 7.
1.38.1. Výškové postupy pro odlety
Organizátor může stanovit maximální povolenou
výšku odletu vyjádřenou v metrech QNH, nebo ve
FL.
1.38.2. Radiové postupy pro odlet
Otevření odletů bude hlášeno rádiem na soutěžní
frekvenci 124,250 MHz.
Oznámení o otevření odletů bude hlášeno rádiem
celkem 4× pro každou třídu, a to v čase vzletu
posledního závodníka ve třídě v platném startovním
pořadí, dále 5 minut a 1 minutu před otevřením
odletu a v čase otevření odletu.
Radiové hlášení odletů soutěžících není požadováno.
1.38.3. Použití Event Markeru není požadováno.
1.38.4. Časový interval mezi odlety není
stanoven.
1.39. Cílová procedura
Pro přílety bude použita procedura Cílového kruhu
dle odstavce 7.7.1.b. Annexu A.
Cílový kruh je definován poloměrem 3 km se středem
ve vztažném bodu letiště Křižanov (KBT).
Minimální a maximální nadmořská výška přo dosažení
cílového kruhu není stanovena.
Cílová procedura je zobrazena v Příloze 8.
1.39.1. Příletové postupy
Při příletu na letiště Křižanov budou soutěžící
na frekvenci AFIS (LKKA INFO) 122,200 MHz.
Soutěžící nahlásí rádiem desátý kilometr od vztažného
bodu LKKA - hlášení tedy provede na 7 km před
dosažením hranice cílového kruhu.
Po protnutí cílového kruhu se soutěžící rozhodne:
" buď pro přímé přiblížení a přistání - v
tomto případě nahlásí ihned po protnutí cílového
kruhu dlouhé finále a později v blízkosti RWY
i krátké finále dráhy v používání
" nebo pro let po okruhu - v tomto případě
nahlásí polohu po větru a později finále dráhy
v používání.
Při radiové korespondenci s Křižanovem INFO soutěžící
vždy uvede svoje startovní číslo.
Transport kluzáku po přistání na letišti si soutěžící
zajišťují individuálně podle pokynů organizátora.
1.40. Předání letové dokumentace
Soutěžící po letu předá proti podpisu stanovenému
oficiálnímu pozorovateli Záznam o letu (IGC soubor)
ze svého primárního záznamového zařízení GNSS
FR (viz. 1.21.). Má-li pochyb o záznamu primárního
zařízení, může proti podpisu předat i Záznam ze
záložního zařízení GNSS FR.
Předání Záznamu o letu oficiálnímu pozorovateli
po letu musí být provedeno do 30 minut po přistání
na letišti Křižanov.
V případě přistání mimo LKKA předá soutěžící Záznam
o letu v nejkratším možném termínu po svém návratu.
Zpoždění může být penalizováno.
Při předávání Záznamu o letu nahlásí soutěžící
ústně splnění/nesplnění letového úkolu. V případě
nesplnění úkolu nahlásí také počet dosažených
traťových bodů, případně oblastí AA.
Po vyhodnocení Záznamu o letu si soutěžící vyzvedne
své záznamové médium, případně GNSS FR proti podpisu
zpět.
1.41. Přistání do terénu
Transporty po přistání do terénu si soutěžící
zajišťují individuálně.
Po přistání do terénu musí soutěžící neprodleně
oznámit své přistání organizátorovi. Oznámení
místa přistání musí obsahovat přesnou polohu místa
přistání (např. ve formě zeměpisných souřadnic),
čas přistání a dosažené traťové body.
Včasné oznámení místa a času přistání je důležité
z hlediska SAR (pátrání a záchrany) a pro zpracování
předběžných výsledků letového úkolu.
1.42. Zpětné převleky
Organizátor zajistí na vyžádání zpětné převleky.
Soutěžící může pro převlek využít služeb letiště,
na kterém přistál. Musí však nahlásit telefonicky
přistání do terénu organizátorovi a po příletu
a zařazení do letištního okruhu letiště Křižanov
informovat rádiem, že se jedná o převlek.
Organizátor nezajišťuje vypořádání závazků soutěžících
za služby poskytnuté na jiných letištích.
H. Bodování
1.43. Bodovací systém
Pro bodování PMČR 2005 bude použit 1000-bodový
systém
dle odstavce 8.4. Annexu A.
1.44. Penalizace
Penalizace budou udělovány na základě odstavců
Annexu A:
" 8.8. Penalizace a diskvalifikace
" 8.9. Seznam schválených penalizací
a na základě odstavců 1.44.1. a 1.44.2. těchto
propozic.
1.44.1. Penalizace odlišné od Seznamu standardních
penalizací Annexu A
Nesprávné dosažení cylindru nebo oblasti AA:
0,00 - 0,50 km od hranice cylindru/AA 50 b.
více jak 0,50 km od hranice cylindru/AA nedosažení
cylindru/AA
1.44.2. Důvod penalizace není uveden v Annexu
A, ani v odstavci 1.44.1.
V tomto případě stanoví bodovou hodnotu penalizace
Ředitel soutěže.
I. Protesty
1.45. Protestní lhůta
Protest lze podat pouze proti neoficiálním výsledkům.
Lhůta na podání protestu proti neoficiálním výsledkům
je 24 hodin od jejich zveřejnění. Po této lhůtě
se výsledky stávají oficiálními.
V případě posledního soutěžního dne se lhůta na
podání protestu zkracuje na 3 hodiny.
1.46. Poplatek za protest činí 500,- CZK
2. Ceny a služby
(neuvedené v části 1. Místních propozic)
2.1. Ubytování v kempu
Organizátor zajistí pro soutěžící kemp v areálu
letiště Křižanov v ceně:
80, CZK/osobu/den.
V ceně za ubytování v kempu je zahrnuta elektrická
přípojka.
Děti do 10 let budou v kempu ubytovány zdarma.
Povinností soutěžícího je nahlásit organizátorovi
všechny ubytované osoby starší 10-ti let.
Organizátor doporučuje soutěžícím využívat přednostně
plynových tepelných spotřebičů před elektrickými
kvůli zajištění bezporuchového chodu elektrické
sítě v kempu.
2.2. Stravování
Organizátor nezajišťuje pro soutěžící stravování
na letišti Křižanov.
Individuální stravování soutěžících je možné v
restauracích v Ořechově (2,5km), v Křižanově (3,5km)
a v okolních obcích.
V omezené míře je možné stravování v letištním
baru.
2.3. Hangárování
Aeroklub Křižanov zajišťuje hangárování pouze
v omezeném rozsahu. Volná kapacita bude rezervována
pro kluzáky typu VSO-10 bez vlastního krytého
transportního vozu.
Parkování kluzáků bude v krytých transportních
vozech na vyhrazených místech letištní plochy.
3. Závěrečná ustanovení
3.1. Registrací přihlášky na PMČR 2005 (případně
jejím zasláním e-mailem, faxem, nedejbože poštou)
soutěžící:
" potvrzuje, že rozumí a ovládá platný Sportovní
řád FAI (všeobecný díl, díl 3 a Annex A)
" potvrzuje, že je seznámen s dokumenty uvedenými
v odstavci 1.1. těchto Místních propozic
" potvrzuje, že rozumí požadavkům těchto
Místních propozic vydaných pro PMČR 2005 a zavazuje
se je dodržovat
" souhlasí se shromažďováním a vedením svých
osobních údajů v databázi AK Křižanov a s jejich
předáváním sekretariátu AeČR
" souhlasí se zveřejňováním svého jména,
příslušnosti k domovskému aeroklubu, sportovní
kvalifikace a sportovních výkonů, případně vybraných
osobních údajů se vztahem k PMČR 2005 v informačních
médiích
3.2. www.lkka.cz/pmcr2005
Na webové stránce PMČR 2005 budou průběžně publikovány
informace týkající se soutěže. Doporučujeme soutěžícím
pravidelně sledovat tuto stránku.
4. Přílohy
4.1. Příloha 1 - Hranice letiště, kemp,
umístění transportních vozů a kotvení letadel
4.2. Příloha 2 - Hranice soutěžní oblasti
4.3. Příloha 3 - Grid, vzlety a přistání
na dráze 140°
4.4. Příloha 4 - Startovní procedura pro
vzlety na dráze 140°
4.5. Příloha 5 - Grid, vzlety a přistání
na dráze 320°
4.6. Příloha 6 - Startovní procedura, vzlety
a přistání na dráze 320°
4.7. Příloha 7 - Odletová procedura - Odletová
páska
4.8. Příloha 8 - Cílová procedura - Cílový
kruh
|